Powered By Blogger

پنجشنبه، دی ۱۰، ۱۳۸۸

شاهین نجفی (ما مرد نیستیم )(چیز)





شاهین نجفی







شاهین نجفی(ندا)


مشخصات قاتل خواهر زاده ميرحسين موسوي و شهداي روز عاشورا


در حاليكه مسولان جمهوري اسلامي ادعا مي كنند شهداي روز عاشورا به صورت مشكوك و يا در اثر ترور كشته شده اند ، اطلاعات تازه اي از مشخصات قاتل سيد علي حبيبي موسوي و ساير شهداي عاشورا به دست آمده است.

براساس گزارش شاهدان عيني، روز عاشورا حوالي ساعت 1 تا 2 بعدازظهر يك اتومبيل پاترول مشكي رنگ به شماره ۷۵۲م۸۷ – ايران۱۱ با چهار سرنشين لباس شخصي با سرعت هرچه تمام تر به سمت مردمي كه در خيابان شادمان حضور داشتند يورش برد كه ابتدا دونفر را زير گرفت و از روي يكي از آنها به طور كامل رد شد، نفر كنار راننده هم مسلح به كلت بوده و در طول حركت ، چند گلوله به سمت مردم شليك كرد و سپس طول خيابان شادمان را به همين صورت طي كرده، دور زد به سمت خيابان آزادي برگشت. بعد از رفتن پاترول چند نفر زخمي و تيرخورده روي زمين افتاده بودند كه مردم به كمك
آنها رفتند. با توجه به شواهد خواهرزاده ميرحسين موسوي هم در همين منطقه تير خورده و به شهادت رسيده است.

براساس اين گزارش دو يا سه موتورسوار نيز اتومبيل پاترول را همراهي مي كردند و هزاران نفر مردمي كه در خيابان شادمان حضور داشتند شاهد اين صحنه بوده و برخي حتي مي توانند چهره ضارب را شناسائي كنند.


گفتني است سرنشينان اتومبيل فوق بعد از انجام اين جنايت وارد اتوبان يادگار شده، در لاين شمال به جنوب توقف كرده و با نيروهاي بسيجي مستقر در محل به گفتگو پرداخته اند و بسياري از اتومبيل هايي كه در ترافيك اتوبان يادگار بودند نيز اين خودرو و سرنشينان آن را ديده اند.

طبق مشاهدات شاهدان عيني، شخص ضارب كه با كلت به مردم شليك مي كرد جواني 19-20 ساله با ريش و سبيلي كم پشت و هنوز سبز نشده بوده و لباس كرم رنگ به تن داشته است.

مالك خودرويي كه قاتلان خواهرزاده موسوي سوار آن بودند بازداشت شد!

ديدار ماموران امنيتي باميرحسين موسوي

سايت متعلق به روزنامه ايران از قول يك منبع آگاه مدعي شد:نتيجه تحقيقات به عمل آمده از افرادي كه علي موسوي را در همان محل ترك كردند، نشان داد كه آنان به دليل ترس از متهم شدن در اين واقعه مشكوك، از انتقال او به بيمارستان امتناع ورزيده اند.


براساس ادعاي سايت روزنامه ايران، اين منبع مطلع گفته است: "خواهر زاده موسوي با وجود خونريزي در كتف خود، چندين ساعت در اين پارك زنده مي ماند اما پس از آن و در حال انتقال به بيمارستان سينا از دنيا مي رود."


او افزود: "ماموران پس از بررسي هاي مختلف اطلاعاتي، مالك اين خودرو را شناسايي كردند كه پس از آن و با احضار مالك جزئيات تازه تري از اين ترور آشكار شده است."


سايت خبرآنلاين به نقل از سايت مذكور نوشته است: "مالك خودروي مذكور در جلسه بازپرسي عنوان كرده است كه ماشين او چند روز پيش از اين واقعه به زور ربايش شده و او تاكنون موفق به پيداكردن آن نشده بود.با اين حال از آنجا كه مالك خودرو اين موضوع را در همان زمان مورد ادعا به مسوولين انتظامي اطلاع نداده بوده ، از سوي مامورين به عنوان متهم بازداشت شده است و هم اكنون در زندان به سر مي برد.


اين مقام آگاه سلاح مورد استفاده مهاجمان به علي موسوي را غيرسازماني و مخصوص تيم هاي ترور اعلام كرد.

مراسم خاكسپاري سيدعلي موسوي خواهر زاده ميرحسين موسوي با حضور خانواده وي، مير حسين موسوي و زهرا رهنورد و جمعي ديگر از اقوام آن مرحوم در بهشت‌ زهرا و در ميان تدابير شديد امنيتي و سكوت خبري برگزار شد.


براساس اين گزارش نتيجه تحقيقات مذكور درباره ترور علي موسوي در جلسه اي كه مامورين امنيتي كشور با ميرحسين موسوي داشته اند به اطلاع او رسانده شده كه وي نيز پس از اطلاع از جزئيات اين پروژه ترور به شدت نگران و متاثر شده است.


خروج موسوي و كروبي از تهران تكذيب شد


خروج ميرحسين موسوي و مهدي كروبي از تهران و انتقال آنها به استان مازندران تكذيب شد.

محمد تقي كروبي، فرزند مهدي كروبي با رد اين خبر، گفت اين دو رهبر مخالف دولت تا چهارشنبه شب در تهران بوده اند.

پيش تر خبرهاي ضد و نقيضي درباره انتقال آقاي كروبي و ميرحسين موسوي به يكي از شهرهاي شمالي و بازداشت خانگي آنها منتشر شده بود.

محمد تقي كروبي در مصاحبه با بي بي سي فارسي گفت پدرش "سفت و محكم" در جاي خود ايستاده و در جهت اصلاح امور تلاش مي كند و آقاي موسوي نيز در تهران است.

محمد تقي كروبي گفت: "هر دو اينها تا امشب (چهارشنبه) در تهران بودند. با آقاي مهندس موسوي تا بعدازظهر تماس داشتيم."

در پي راهپيمايي طرفداران حكومت ايران در روز چهارشنبه، خبرگزاري جمهوري اسلامي از فرار "سران فتنه" به غرب مازندران خبر داد.

رسانه هاي طرفدار حكومت ايران از اصطلاح "سران فتنه" براي اشاره به آقاي موسوي و آقاي كروبي استفاده مي كنند.

خبرگزاري جمهوري اسلامي نوشت: " اين دو فتنه گر شناخته شده هم اينك در غرب مازندران به سر مي برند و گزارش ها از سردرگمي و هراس آنان حكايت مي كند."

همزمان گزارش هايي هم درباره بازداشت خانگي اين دو نفر در كلارآباد مازندران منتشر شده بود.

محمد تقي كروبي با رد اين گزارش ها گفت: "آنها كه دستشان به خون مردم آلوده مي شود در زمان لازم بايد بگريزند... دوستان دولتي ما اين آرزو را به گور خواهند برد كه روزي ببينند كروبي از عرصه مقاومت و تلاش در جهت حقوق ملت جا خالي كند."

پيش تر فاطمه كروبي، همسر مهدي كروبي با ابراز نگراني از امنيت همسر و خانواده اش مسووليت مستقيم خطرات احتمالي را متوجه حكومت ايران دانسته بود.

نماينده مردم شيراز : يزيديان زمان با هلهله و شادي به پايگاه عزاداران حسيني مسجد آتشي‌ها در شيراز با سنگ و چوب حمله كردند


پارلمان‌نيوز: در پي حمله روز گذشته عده‌اي موسوم به لباس شخصي‌ها به مسجد آتشيها، عضو فراكسيون خط امام(ره)مجلس و نماينده مردم شيراز اطلاعيه‌اي صادر كرد.

به گزارش پايگاه خبري فراكسيون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نيوز»، اين اطلاعيه بدين شرح است:

انا لله و انا اليه راجعون

در ماه محرم الحرام و عزاي سرور شهيدان ابا عبدالله الحسين(ع)، يزيديان زمان با هلهله و شادي به پايگاه عزاداران حسيني مسجد آتشيها(قبا) و سنگر مبارزاني مردم شيراز عليه رژيم منحوس پهلوي كه در طي 8 سال جنگ تحميلي با اهداء قريب به يك هزار شهيد جايگاه ويژه و ممتازي را در ايران داشته و دارد با سنگ و چوب هجوم آوردند.

متاسفانه عده‌اي پا را از اين فراتر نهادند و ثابت كردند كه اگر دين ندارند آزاد مرد هم نيستند و به بيت شريف مرجع تقليد، فقيه اهل بيت، حصرت آيت‌الله سيدعلي محمد دستغيب حمله كردند.

اينجانب اين مصيبت بزرگ را به امام عصر(عج)، ارواح طيبيه شهداء، مراجع و روحانيون تسليت مي‌گويم و از عموم مردم، جوانان، طلاب متواضعانه درخواست مي‌كنم با تداوم صبر و آرامش هرگونه توطئه را در نطفه خفه نمايند.

سيداحمدرضا دستغيب
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي

دبير فرهنگستان هنر به اظهارات وزير ارشاد پاسخ داد


دبير فرهنگستان هنر ايران با انتشار نامه اي به اظهارات وزير ارشاد درباره ضرورت "تحولات" در اين فرهنگستان و تبديل آن به "مركزي سياسي" پاسخ داد.

نامه بهمن نامور مطلق، دبير فرهنگستان هنر پاسخي به اظهارات اخير محمد حسيني، وزير ارشاد دولت ايران است كه در گفت و گو با رسانه ها، دليل تغييرمديريت اين فرهنگستان را ناراضي بودن اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي از وضعيت اين فرهنگستان و تبديل آن به مركزي سياسي و ركود فعاليت هاي آن برشمرد.

در بخشي از اين نامه به "شگفتي و آزردگي هنرمندان و همكاران اين فرهنگستان" اشاره شده و آمده است: " كارشناسان امور فرهنگي نمي‌دانند با چه معيار و ميزاني و در كدام مقايسه و سنجشي به اين نتيجه رسيده‌ايد كه فعاليت هاي فرهنگستان هنر دچار ركود بوده است."

آقاي نامور مطلق در پاسخ به اين ادعا كه "اين فرهنگستان به مركزي سياسي تبديل شده بود و از وظيفه خودش فاصله گرفته"، نوشته است: " استادان و همكاران فرهنگستان هنر از طيف هاي گوناگوني شكل گرفته‌اند ولي در برنامه‌ها و فعاليت هاي انجام شده همواره كوشش گرديده نگاه ملي، كلان و در راستاي اهداف نظام حاكم باشد."

هفته گذشته، محمود احمدي نژاد ميرحسين موسوي را ازسمت رياست فرهنگستان هنر بركنار كرد و علي معلم دامغاني را جايگزين او كرد.

علي معلم دامغاني، شاعراست و به تازگي توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عضويت فرهنگستان هنر در آمده بود.

وزير ارشاد ايران علي معلم دامغاني را از شعراي انقلابي و شناخته شده كشور خواند و گفت كه او با راي قاطع اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي به اين سمت انتخاب شده است.

محمد حسيني هفته پيش به خبرنگاران درباره استعفاي اعضاي فرهنگستان هنر گفت: "اميدوارم هيچ يك از اعضاي فرهنگستان هنر استعفا ندهند. البته در صورت استعفاي برخي از اعضاي فرهنگستان هنر، اعضاي جديد جايگزين مي شوند."

بهمن نامورمطلق در بخش ديگر اين نامه به وزير ارشاد ايران نوشت: "مناسب است با سخنان كارشناسي شده به خصوص از جانب شما كه مسئوليت بزرگي بر دوش داريد بيش از اينكه موجب رنجش و جدايي شويد ، موجب گشايش و پيوند باشيد."

وي در ادامه نامه يادآوري كرده كه حل مشكلات هنري نياز به راه‌حل هايي از جنس هنر دارد.

دبير كنوني فرهنگستان هنر در پايان نامه اش آورده است : "در هر صورت فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران، امانتي كه امروز آماده هستيم تا آن را به مديران بعدي واگذار نماييم، يك سرمايه پرافتخار است."

در ماه هاي گذشته و به دنبال تحولات پس از انتخابات ايران ميرحسين موسوي به طور پيوسته در محل كار خود در فرهنگستان هنر حاضر مي شد. اما هر از چندي شماري از هواداران دولت با تجمع در مقابل ساختمان فرهنگستان هنر، شعارهايي عليه آقاي موسوي سر مي دادند.


چهارشنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۸

اطلاعيه وزارت ارشاد عليه روزنامه اعتماد


معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد محمود احمدي نژاد در اطلاعيه‌اي عنوان كرد: روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه، مرتكب چندين تخلف شده است.


اطلاعيه روابط عمومي اين معاونت بدين شرح است:

روزنامه اعتماد شماره 2136 مورخ دوشنبه 7 ديماه 1388 در صفحات اول و دوم خود طي درج گزارشي با عنوان "خبرهاي رسمي درباره درگيريهاي روز عاشورا در تهران – سخنان فرماندهان نيروي انتظامي درباره حوادث تاسوعا و عاشورا" مرتكب تخلفات ذيل شده است:


1 – تقطيع سخنان فرماندهان مختلف نيروي انتظامي و گزينش و چينش مطالبي كه اولاً در ساعات مختلف و ثانياً در موارد مختلف اظهار شده بود به منظور القاء "تناقض" در مواضع و اظهارات رسمي فرماندهان نيروي انتظامي اقدامي غيراخلاقي، مغرضانه و خلاف رسالت مطبوعاتي به شمار مي‏رود.


2 – استفاده از تعابيري مانند "لباس شخصي‏ها" براي عزاداران عاشورا و مردمي كه پاسدار حريم حرمت مراسم سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين عليه‏السلام بوده و مانع سوءاستفاده فرصت طلبان شده‏اند شگردي زشت، تقليدي و مشابه شگردهاي رسانه‏هاي معاند به نظر مي‏رسد.


3 – انتشار شايعات مبني بر درگيري در شهرهاي نجف‏آباد، اصفهان، قم، شيراز و تبريز علاوه بر تهران، حاكي از نقض آشكار مفاد ماده 6 قانون مطبوعات است.


4 – حمايت ضمني از آشوبگران و سران فتنه كه امنيت، حيثيت و منافع كشور را هدف قرار داده‏اند از مواردي است كه روزنامه اعتماد بر ارتكاب آن اصرار مي‏ورزد.


در ادامه اين اطلاعيه ادعا شده است: بالاخره معلوم نيست كه عدم پوشش خبري مراسم هايي كه دهها ميليون ايراني در آن حضوري حماسي داشته‏اند مانند: مراسم تاسوعا و عاشورا در سراسر كشور و تحت الشعاع قرار دادن چنين حركت عظيم ملي به بهانه برهم خوردن يك سخنراني تشنج‏آفرين بر اساس كدام رسالت مطبوعاتي پيگيري مي‏شود؟

دادستاني ايران : توزيع فيلترشكن و لينك اينترنتي ممنوع


دادستاني ايران فهرست "مصاديق محتواي مجرمانه" را منتشر كرده كه بر اساس بخشي از قانون جرايم رايانه اي تهيه شده است.

خبرگزاري دولتي ايران - ايرنا، به نقل از عبدالصمد خرم آبادي، دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه نوشته است كه "اين دبيرخانه با بررسي گزارشات واصله نسبت به مجرمانه بودن يا نبودن، تصميم نهايي را اتخاذ و در صورت احراز محتوي مجرمانه نسبت به پالايش (فيلتر) اقدام خواهد كرد."

قانون جرايم رايانه اي دهم تيرماه امسال از سوي محمود احمدي نژاد، رييس جمهوري ايران براي اجرا به نهادهاي حكومتي ابلاغ شد.

اين در حاليست كه قوه قضاييه آذر ماه سال گذشته، يعني پيش از ابلاغ اين قوانين، دادسراهاي ويژه جرايم رايانه اي را راه اندازي كرده بود.

قانون جرايم رايانه اي 5 بخش و 55 ماده دارد كه كليه مواد آن امسال از سوي شوراي نگهبان تاييد شد.

بنابر فهرستي كه آقاي خرم آبادي ارائه كرده كارگروه مصاديق محتوي مجرمانه جرايم رايانه اي در پنج فصل در بخش هاي "محتوي خلاف عفت و اخلاق عمومي، محتوي عليه مقدسات، محتوي عليه امنيت و آرامش عمومي، محتوي عليه مقامات و نهادهاي دولتي و عمومي و محتوايي كه براي ارتكاب جرايم رايانه اي و ساير جرايم، تهيه شده است."

مصداق هاي تازه جرم اينترنتي

بخشي از اين فهرست به مواردي اشاره دارد كه در قانون مجازات اسلامي نيز آمده است ولي در برخي موارد مصاديق ارائه شده تازگي دارد.

مواردي نظير اين كه اگر كسي "فيلترشكن" انتشار دهد يا به افراد ديگر از طريق اينترنت آموزش دهد كه چگونه مي توان از فيلترينگ عبور كرد، مجرم است و اين كار مصداق جرم به حساب مي آيد.

علاو ه بر اين، اگر كسي لينك سايت هايي را كه داراي "محتوي مجرمانه" هستند يا در آنها نشاني هاي اينترنتي سايت هاي مسدود شده و نشريات توقيف شده آمده را منتشر كند و آنها در اختيار ديگران بگذارد، مجرم است.

اين بخش در حالي به عنوان مصداق جرم ذكر شده كه بسياري از سايت ها در ايران فيلتر شده و كاربران با استفاده از فيلترشكن از اين سايت ها استفاده مي كنند.

به اشتراك گذاشتن لينك ها نيز از جمله كارهاي مرسوم در اينترنت است كه كاربران اينترنتي اين گونه لينك ها را در سايت ها و وبلاگ ها قرار مي دهند.

بنابر مصداقهاي ديگري كه دادستان ارائه داده حتي دادگاهها مي توانند كساني را كه فيلترشكن مي فروشند را نيز با عنوان "توزيع يا معامله" وسايل "ارتكاب جرايم رايانه اي" محكوم كنند.

تغيير مصداقه اي جرم در فاصله چند سال

در اوايل دهه 1380 بحث جرايم رايانه اي مطرح شد اما آن زمان موضوع جرايم رايانه اي به گستردگي امروز نبود و بيشتر حوزه هايي را در بر مي گرفت كه به جعل اسناد دولتي و شخصي مربوط مي شد.

چنانكه اولين جرم رايانه اي ده سال پيش در خرداد ماه سال 1378 به ثبت رسيد و در آن يك دانشجوي كامپيوتر و يك كارگر چاپخانه در كرمان، چك هاي تضميني را جعل مي كردند.

جعل اسكناس، بليت شركت هاي اتوبوسراني، جعل اسناد دولتي از قبل گواهينامه رانندگي، كارت پايان خدمت، مدرك تحصيلي، اوراق خريد و فروش خودرو و چك هاي مسافرتي از ديگر موارد جرم رايانه اي در اوايل دهه 80 به حساب مي آمد.

در اين زمان پليس ايران سعي كرد تا برنامه اي را براي مقابله جرايم اينترنتي اجرا كند.

در اين مدت اينترنت در ايران گسترش يافت و سايت و وبلاگ هاي بسياري در داخل و خارج ايران به زبان هاي فارسي راه اندازي شدند.

با گسترش وسايل ارتباطي، حكومت ايران به فكر افتاد تا گروهي تشكيل دهد كه بر انتشار مطالب و محتوي اينترنتي سايت ها نظارت كند.

كميته اي با حضور وزارتخانه هاي اطلاعات، ارشاد، آموزش و پرورش، صداو سيما، ارتباطات و سازمان تبليغات تشكيل شد تا در باره فيلترينگ سايت ها تصميم گيري كنند.

در اين زمان بحث اوليه در باره جرايم رايانه اي تا حد زيادي تغيير كرد. برخي از وبلاگ نويسان و روزنامه نگاران به اتهام نوشتن مطالب در وبلاگ ها و سايت ها دستگير شدند و دولت با فيلترينگ گسترده سايت ها و كنترل سرعت اينترنت، به دنبال تعاريف و مصداقهاي تازه اي از اينترنت بر آمد.

تا قبل از اين هم برخي وبلاگ نويسان ايراني به اتهاماتي مانند توهين به افراد و "مقدسات" يا افشاي اسرار و اسناد دولتي رو به رو شده و محاكمه و مجازات شده اند.

با تصويب و اجراي قانون جرايم رايانه اي، اكنون مصداق هاي مجرمانه جديدي براي قانون تازه تهيه شده است.

كارگرو تعيين مصداق محتوي مجرمانه جرايم اينترنتي از سرويس دهندگان اينترنتي كه خدمات دسترسي و ميزباني سايت ها را انجام مي دهند، خواسته تا هر وقت با يكي از اين مصاديق مواجه شدند، "بلافاصله مراتب را به دبيرخانه مستقر در دادستاني كل كشور اعلام كنند."

به گفته آقاي خرم آبادي، دبيرخانه با بررسي گزارشها، نسبت به مجرمانه بودن يا نبودن، تصميم مي گيرد و در صورتي كه تشخيص بدهد محتوي مجرمانه است سايت را فيلتر خواهد كرد و پرونده سايت ها به دادگاه فرستاده مي شود.

جرم اينترنتي و حوادث انتخابات

افزايش تعداد كاربران اينترنت در چند سال اخير و به ويژه بعد از حوادث مربوط به انتخابات در ايران، دست اندركاران را متوجه فعاليت هاي اين افراد در محيط مجازي كرده است.

تا جايي كه در بخشي از كيفرخواست دستگير شدگان حوادث بعد از انتخابات در ايران، معاون دادستان تهران شركت هاي توييتر و فيس بوك را متهم به نقش آفريني در فراهم كردن شرايط براندازي كرده بود.

معاون دادستان، سايت شبكه اجتماعي تويتر را متهم كرده كه به روز رساني سايت خود را "كه مستلزم قطع چند روزه" بود، با هدف حمايت و سرويس دهي "به آشوبگران" به تاخير انداخته است.

همچنين فيس بوك متهم شده كه "در راستاي تسهيل ارتباط ميان كاربران ايراني و ساير كشورها در مقطع اغتشاشات نسخه آزمايشي خود رابه زبان فارسي ارائه كرد تا آشوبگران بهتر بتوانند از آن استفاده كنند."


تصاوير گويا و مستند از كاربرد سلاح عليه مردم در روز عاشورا






مقايسه دو تصوير : تصاويري كه قدمتي به اندازه عمر بشر دارند



تصوير اول حجت الاسلام حسني را نشان ميدهد كه حتي در نماز روز عاشورا اسلحه به دست گرفته است و تصوير دوم دستهاي بسته يك معترض زخمي دستگير شده كه علامت پيروزي را نشان ميدهد.

ديگر سخنراني براي مردم و صحبت كردن از دين و عاشورا و خود را در جايگاه حسينيان و بهشتيان و مردان خدا گذاشتن و هر كسي را كه مخالف شما سخن گفت در جايگاه يزيد يان و جهنميان گذاشتن , بر روي ذهن هاي بيناي جامعه اثر ندارد . ديگر كسي شما را مردان خدا نمي پندارد , ديگر كسي به معصوميت رهبر ايمان ندارد . برادران دولتمرد باور كنيد شيشه هاي تاريكخانه شكسته است , لطفا آن هاله نور را خاموش كنيد وسط ظهر است و خورشيد در ميانه آسمان.
خودتان گفتيد , خون بر شمشير پيروز است , نگفتيد ؟؟ ولي فكر نكرديد روزي ريشه اين جمله , گريبان خودتان را بگيرد , نه ؟ شمشيرهايتان خوني است , دولت را در دست داريد ولي همانند تصوير اول سردرگريبان داريد , ميدانيد چرا ؟ چون پيروز نيستيد , چون خودتان را فاتح نميدانيد , چون حتي لباس شخصي ها و بسيجي ها و نيروهاي انتظامي هم بعد از ضرب و شتم و قتل و كتك زدن جوان هاي معترض توي خيابان يا به اصطلاح خودتان رفع فتنه وقتي به خانه برميگردند خوشحال نيستند , شاد نيستند و احساس پيروزي ندارند . چطور ؟؟ چون خودشان را خدايي نميدانند , كدام بسيجي بعد از كتك زدن چند جوان دست خالي و غير مسلح , پيش خودش احساس خدايي بودن و ثواب بردن را مي كند ؟؟كدام بسيجي بعد از خونين و مالين كردن جوان هاي زير بيست سال , خودش را سرباز امام زمان تصور مي كند كه به ازاي هر جوان كتك خورده قرار است , امام دوازدهم برايش شفاعت خاص كند ؟؟ كدام پيروزي ؟؟ شما باخته ايد و ميدانيد كساني كه با اخلاص و خلوص نيت شما را بر سر كار آوردند اكنون در جبهه شما نيستند , ميدانيد كه اين بسيجي ها و لباس شخصي ها آن مردان روزگار نيستند كه جانشان را در جبهه كف دستشان گرفتند و شما از جانبازي آنها به نان و نوا رسيديد . خودتان هم ميدانيد اينها آنها نيستند .شما به خودتان باخته ايد , كجايند آن مردان بي ادعا ؟؟ آري كجايند ؟؟ قرار بود خودتان و دينتان را به پول و مقام و دنيا نفروشيد , ديديد ؟؟ عجوزه هزار داماد شما را هم به دام خود انداخت . حالا هي پيش خود عملكردتان را توجيه كنيد و رنگ و لعاب عرفاني و الهي و خدايي بزنيد تا شايد وجدانتان آرام گيرد . ديشب در تلويزيون شخصي به نام حجت الاسلام ميرباقري صحبت مي كرد و مي گفت كشتن در ركاب حضرت به مراتب بيشتر از كشته شدن اجر اخروي داره. روايت كرد كه اگر در ركاب حضرت (امام زمان) بجنگي ثواب يك شهيد رو داري. اگه كشته بشي ثواب سه چهار تا شهيد رو داري، اما اگه ادم بكشي ثواب بيست تا شهيد رو داري! بعد گفت مومنين بايد در زمان قهر هم همراه ولايت باشند و از قهرش حمايت كنند. بعد در مورد جريانات اخير (به قول خودش فتنه‌هاي اخير) صحبت كرد و گفت كه بدترين فتنه است چون فراگير شده و مقابله باهاش سخته و بايد از احساسات خودداري بشه

ديديد ؟؟ شاهد از غيب رسيد . ديگر حتي كشتن معترضين نيز به امضاي امام زمان رسيده و ديگر حتي عذاب وجدان هم نخواهيد داشت . خوش به حالتان كه امام زمان قتل هايتان را به گردن مي گيرد. اگر حتي بهشت را به شما بدهند من نميخواهم در آن بهشت باشم مرا به جهنم ببريد با اينكه اكنون نيز در جهنمي هستيم كه شما بهشتيان براي ما ساختيد.

منبع : وبلاگ

سه‌شنبه، دی ۰۸، ۱۳۸۸

این تظاهرات کجاش خود جوشه



آيت الله دستغيب: فقها و علما سكوت را بشكنند


آيت الله دستغيب با انتشار پيامي ، شهادت خواهرزاده ميرحسين موسوي و ديگر شهداي روز عاشورا را تسليت گفته و خواستار شناسايي قاتلين و محاكمه آنها شد.

آيت الله دستغيب خطاب به مسولان نوشته است: زندانيان را آزاد كنند؛ و از اين همه خلاف شرع و خلاف قانون به بهانه حفظ نظام دست بردارند.


اين روحاني بلند پايه همچنين از علما خواسته است كه قفل سكوت را بشكنند و امر به معروف و نهي از منكر كنند؛ و از حاكميّت بخواهند كه به قانون اساسي عمل نمايند.

متن كامل پيام آيت الله دستغيب كه در پايگاه اطلاع رساني اين روحاني منتشر شده، بدين شرح است:

بسمه تعالي

«انّا لله و انّا اليه الراجعون»

شنيده شد كه آقاي سيدعلي موسوي خامنه خواهرزاده جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي و چند نفر ديگر در درگيريهاي ماه حرام و روز عاشورا به شهادت رسيده است.


اينجانب اوّلاً: اين مصيبت وارده را به آقاي مهندس ميرحسين موسوي مرد مؤمن به خدا و رسول و ائمه اطهار(عليهم السلام) و دلسوز به انقلاب و مظلوم و خانواده هاي وابسته تسليت مي گويم.


ثانياً: شناسايي قاتلين و محاكمه آنها را از مسئولين امر خواستارم.


ثالثاً: براي چندمين بار توصيه مي كنم كه به خواسته هاي مشروع و منطقي ملت مسلمان و دوستدار اهل بيت(عليهم السلام) توجّه كنند؛ قرآن و سنّت و قانون اساسي را حكم قرار دهند؛ زندانيان را آزاد كنند؛ و از اين همه خلاف شرع و خلاف قانون به بهانه حفظ نظام دست بردارند.


رابعاً: از علماء راستين و فقهاء عدول در تمام شهرها مي خواهم كه قفل سكوت را بشكنند و امر به معروف و نهي از منكر كنند؛ و از حاكميّت بخواهند كه به قانون اساسي عمل نمايند، تا شايد اين انقلاب كه ثمره خون هزاران شهيد و ايثار هزاران جانباز است از دست متحجّران آزاد گردد.

سيدعلي محمد دستغيب

7 / 10 / 88

اطلاعيه ناجا در خصوص خواهر زاده مير حسين موسوي : سيد علي موسوي در خارج از منطقه اغتشاشات ترور شده است


نيروي انتظامي با صدور اطلاعيه جديدي درباره كشته شدگان روز عاشورا در تهران، اعلام داشت سيد علي حبيبي موسوي خواهر زاده ميرحسين موسوي در درگيري ها كشته نشده بلكه در خياباني خارج از منطقه درگيري ها توسط سرنشينان يك خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفت و به علت خونريزي شديد در مسير بيمارستان فوت شد. متن اين اطلاعيه به اين شرح است:

باسمه تعالي
در خصوص وقايع و آشوب هاي ششم دي ماه مقارن با عاشوراي حسيني و فتنه هاي فتنه گران و تحركات عوامل سرسپرده و ضد انقلاب، نيروي انتظامي تهران بزرگ ضمن محكوم كردن اين حوادث تلخ و ناگوار به استحضار مردم شريف و مومن مي رساند نيروهاي غيور و جان بر كف انتظامي با استعانت از خداوند متعال و حمايت امت بصير و شهيد پرور، براساس وظيفه ذاتي خود براي شناسايي و دستگيري عوامل و محركان اصلي تحركات ضد انقلابي عاشوراي حسيني از هيچ كوششي فروگذار نخواهند كرد و با هرگونه هتك حرمت به مقدسات ديني و اصول و ارزشهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و باورهاي عميق مردم مسلمان ايران به شدت برخورد مي كنند.

در روز عاشوراي حسيني فتنه گران با سوءاستفاده از خويشتن داري مأموران خدوم نيروي انتظامي و با برنامه ريزي قبلي و هدايت و فراخوان بيگانگان، اقدام به تحركات ضد انقلابي، تخريب اموال دولتي، عمومي و شخصي، ضرب و شتم عزاداران حسيني و حمله به مأموران انتظامي نمودند كه با بررسي هاي صورت گرفته وضعيت جان باختگان اين حوادث جهت آگاهي افكار عمومي به شرح زير اعلام مي گردد:

1ـ آقاي سيد علي موسوي حبيبي بدون اينكه در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در يكي از خيابانهاي فرعي تهران (خيابان شادمان) ، در حدود ساعت 12 الي 13 روز ششم دي در حين حركت ، به دست سرنشينان يك دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته كه به علت تأخير در انتقال به بيمارستان دچار خون ريزي شديد شد و فوت كرد. تحقيقات گسترده براي شناسايي عنصر يا عناصر تروريست ادامه دارد.

2ـ دو نفر با هويت معلوم در روز ياد شده در تقاطع خيابان هاي انقلاب و حافظ در جريان حمله و تهاجم با اشياء سخت به مأموران نيروي انتظامي زخمي شدند و پس از انتقال به بيمارستان جان باختند.

3ـ يك نفر با هويت معلوم به علت سقوط از پل و دو نفر يكي با هويت معلوم و ديگري با هويت نامعلوم بر اثر برخورد خودرويي با آنان در تجمع اغتشاشگران جان باختند. تحقيقات درباره اين موارد ادامه دارد.

4ـ يك نفر با هويت نامعلوم در جريان اغتشاشات با ضربات كارد كشته شده است.

توضيح اين كه جسد فردي با هويت معلوم و داراي سوابق كيفري در دادسراي مبارزه با مواد مخدر نيز در نزديكي محل حوادث روز ياد شده توسط مأموران كلانتري كشف شده كه بر اثر مرگ طبيعي فوت كرده و ارتباطي با اغتشاشگران و درگيري ها نداشته است. تحقيقات براي شناسايي هويت جان باختگان ناشناس نيز توسط پليس آگاهي نيروي انتظامي ادامه دارد.

طرح هاي اصلاح انحراف تونل مترو اصفهان نهايي شد


شوراي شهراصفهان دو طرح را براي اصلاح انحراف تونل مترو اين شهر با هدف وارد شدن كمترين آسيب به سي وسه پل نهايي كرد.

در شهريور ماه گذشته اعلام شد كه تونل شرقي در مترو اصفهان از مسيرش منحرف شده و حتي خبرگزاري ميراث فرهنگي ايران گزارش كرد كه تونل شرقي، پس از گذشتن از زير زاينده رود با انحراف از مسير، در كنار سي و سه پل در حدود ۴۰ متر به اشتباه حفاري شده است.

بنا بر اين گزارش در واگن هاي حمل خاك حفاري شده، "مصالح غيرمعمول مشاهده شده كه به قسمتي از پي يك سازه شباهت دارد و اين احتمال مي رود كه دستگاه حفار، در اثر انحراف از مسير، با ورودي جنوبي سي و سه پل برخورد كرده است و مصالح غيرعادي قسمتي از پي سي و سه پل باشد."

حالا عباس رسولي ها، رئيس شوراي شهر اصفهان به خبرگزاري مهر گفته است: "شوراي شهر اصفهان براي خارج كردن دستگاه حفاري از تونل مترو و اصلاح انحراف آن هشت روش را بررسي كارشناسي كرد كه در نهايت دو روش نهايي شده است."

وي با اشاره به تاكيد همه اعضاي شورا در انتخاب روشي كه كمترين خطر را براي سي و سه پل داشته باشد، يكي از اين روش ها را برگشت دستگاه حفاري از مسير منحرف شده به عقب و روش ديگر را ايجاد يك حفره بر روي سطح زمين و خارج كردن دستگاه و اصلاح انحراف آن بر شمرد.

در پي اعلام خبر انحراف مسير مترو در شهريور ماه، عبدالجواد زعفراني، رئيس "سازمان قطار شهري اصفهان و حومه"، خبر انحراف دستگاه حفاري تونل شرقي خط شمال به جنوب را در نزديكي سي و سه پل تاييد كرد. او اين انحراف را ناشي از نقص فني در دوربين دستگاه حفاري دانست.

با انتشار اين خبر در رسانه ها، حفاري در اين مسير متوقف مانده است اما دستگاه حفاري در زير زمين باقي مانده است و خارج كردن آن با مشكلاتي رو به رو شده است.

كارشناسان معتقدند كه به دليل نزديكي دستگاه به پي هاي سي و سه پل، خطر آسيب جدي به اين پل كه قدمتي چهارصد ساله دارد و اثري منحصر به فرد از دوران صفوي است، وجود دارد.

اما عباس رسولي ها خطر حفر گودالي براي بيرون آوردن دستگاه حفاري (تي، بي، ام) را رد كرد و گفت: "فاصله دستگاه با سي وسه پل حدود ۴۰ متر است كه به نظر نمي رسد اين فاصله براي پل خطري داشته باشد."

رئيس شوراي شهر اصفهان گفت كه هزينه اجراي اين روش ها بر عهده پيمانكار است و در نهايت طي يك ماه آينده روش نهايي براي ادامه مسير تونل معلوم خواهد شد.

عمليات ساخت مترو اصفهان چندين بار مورد اعتراض كارشناسان و فعالان ميراث فرهنگي قرار گرفته است.

بر اساس اين اعتراض ها "امكان حفاري تونل مترو در منطقه تاريخي چهارباغ، بدون آسيب رساندن به بناهاي تاريخي" وجود ندارد.

محمد علي دادخواه، وكيل دادگستري كه در زمينه ميراث فرهنگي فعاليت مي كند پيش از اين شكوائيه اي را براي جلوگيري از احداث تونل مترو در خيابان چهارباغ اصفهان ثبت كرده بود كه با مخالفت دادستان اصفهان رو به روشد.

دادستان تهران : جسد خواهرزاده موسوي در پزشكي قانوني است


عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران

عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن ابراز تعجب از اخبار روز دوشنبه اعلام كرد كه جسد خواهرزاده ميرحسين موسوي «ربوده نشده و در پزشكي قانوني است.»

آقاي دولت‌آبادي ضمن ابراز تعجب از پرسش خبرنگاران درباره ربوده شدن جسد علي حبيبي موسوي به آنها توصيه كرده است كه «اخبار موثق را بخوانيد.»

احتمالا مقصود دادستان تهران از «اخبار موثق» خبر خبرگزاري رسمي جمهوري اسلامي، ايرنا، است كه بعدازظهر روز دوشنبه با رد خبر ربوده شدن جسد علي حبيبي موسوي، خواهرزاده آقاي موسوي، اعلام كرده بود كه جسد او «براي تكميل تحقيقات نگهداري مي‌شود.»

با اين حال خبرگزاري جمهوري اسلامي نه به منبع اين خبر اشاره كرده و نه گفته بود كه جسد علي موسوي توسط چه نهاد يا كساني از بيمارستان انتقال داده شده و اكنون در كجا نگهداري مي‌شود.

اين در حالي است كه برادر اين قرباني برخوردهاي خشونت‌بار روز عاشورا روز دوشنبه به پارلمان‌نيوز، پايگاه خبري فراكسيون اقليت مجلس، گفته بود: «جنازه برادرم را از بيمارستان ابن سينا برده‌اند و ما هر كجا مي‌گرديم كسي مسئوليت قبول نمي‌كند.»

وب‌سايت پارلمان‌نيوز روز يك‌شنبه گزارش داد كه سيد على حبيبي موسوى ظهر روز عاشورا در ميدان انقلاب از ناحيه قلب هدف گلوله قرار گرفته و بعد از انتقال به بيمارستان ابن سينا واقع در فلكه دوم صادقيه به «شهادت» رسيده است.

عباس جعفري دولت‌آبادي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا خبر دستگيري قاتل خواهرزاده موسوي را تاييد مي‌كنيد گفت: «ما به شايعات نه دامن مي‌زنيم و نه آن را تاييد مي‌كنيم.»

دادستان تهران همچنين در گفت‌وگوي خود با خبرنگاران اعلام كرده است كه در حوادث روز عاشورا در تهران هفت نفر كشته شده‌اند.

اين در حالي است كه پيشتر در روز دوشنبه نيروي انتظامي تهران بزرگ در اطلاعيه‌اي كشته شدن هشت نفر را تاييد و اسامي شش نفر از آنها را اعلام كرده بود.

مهدى فرهادى راد، ۳۴ ساله، محمدعلى راسخى‌نيا، ۴۰ ساله، امير ارشدى، ۳۰ ساله، شهرام فرجى، ۳۰ ساله، على حبيبي موسوى، ۴۲ ساله و جهان‌بخت پازوكى، ۵۰ ساله، از جمله اين جان‌باختگان هستند كه علت مرگ سه تن از آنها «اصابت ساچمه تفنگ شكارى و گلوله» و علت مرگ سه نفر ديگر «نامشخص» اعلام شده است.

دادستان تهران مي‌گويد تنها يك نفر از «هفت نفر» مقتول روز عاشورا با گلوله كشته شده است و «ساير كشته‌شدگان بر اثر برخورد جسم سخت و آسيب‌هاي مشابه» جان باخته‌اند.

در حالي كه منابع رسمي جمهوري اسلامي آمار كشته‌شدگان روز يك‌شنبه، عاشورا، را هفت يا هشت نفر اعلام كرده‌اند، روزنامه بريتانيايي گاردين عصر يك‌شنبه خبر داد كه اين آمار ۹ نفر است.

آقاي دولت‌آبادي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره حمله و يورش، به گفته مهدي كروبي، «عده‌اي از اوباش اجيرشده» به حسينيه جماران گفت كه اين خبر را «در مطبوعات خواندم» و «حوادث مهم‌تري» از اين حمله هست كه دادستاني بايد به آنها بپردازد.

شنبه شب همزمان با سخنراني سالانه محمد خاتمي كه امسال در حسينيه جماران، متعلق به بيت آيت‌الله خميني، برگزار شد، عده‌اي لباس‌شخصي با شكستن شيشه‌ها و سر دادن شعارهايي در حمايت از علي خامنه‌اي، رهبر جمهوري اسلامي، و «هتاكي و فحاشي» سخنراني را بر هم زدند و به ارعاب مردم پرداختند.

حمله و تخريب بيت آيت‌الله خميني در حالي صورت گرفت كه رسانه‌هاي رسمي حامي آيت‌الله خامنه‌اي و دولت احمدي‌نژاد در يك ماه گذشته با استناد به تصاويري از عكس پاره‌شده آيت‌الله خميني جنبش سبز و حاميان ميرحسين موسوي را به هتك حرمت او متهم كرده بودند.


درگيري و زد و خورد در دانشگاه علم و صنعت


خبر آنلاين : تجمع دانشجويي در دانشگاه علم و صنعت به صحنه زد و خورد بين دانشجويان بدل شد.

به گزارش خبر آنلاين در اين تجمع كه در حدود يك ساعت به طول انجاميد و به صحنه درگيري دانشجويان تبديل شد با ورود نيروهاي امنيتي به داخل دانشگاه طرفين از يكديگر جدا شدند.

در همين حال خبرگزاري فارس در خبري از اين تجمع نوشت: دانشجويان دانشگاه علم و صنعت كه قرار بود تجمع خود را در اعتراض به حرمت‌شكني حاميان موسوي در روز عاشوراي حسيني پس از برگزاري نماز ظهر و عصر در اين دانشگاه برگزار كنند، پس از مواجه شدن با تجمع 80 نفره حاميان موسوي در اين دانشگاه در ساعت 11:30 كه در حمايت از اغتشاشگران روز عاشورا برگزار شد، زودتر از موعد مقرر تجمع خود را با حضور بيش از 800 نفر آغاز كردند.

آنان با سر دادن شعارهاي "مرگ بر منافق "، "موسوي، خاتمي، اين آخرين پيام است "، "لعن علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين "، "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد " و با در دست داشتن پرچم‌هاي "يا حسين(ع) " و "يا ابوالفضل(ع) "به سمت تجمع ‌كنندگان حامي ميرحسين حركت كرده و اين تجمع‌كنندگان را متفرق كردند.

درحال حاضر تجمع دانشجويان دانشگاه علم و صنعت با حضور 800 دانشجوي اين دانشگاه در مقابل درب اصلي دانشگاه علم و صنعت درحال برگزاري است و تجمع‌كنندگان قصد دارند تا ميدان الغدير واقع در شرق تهران راهپيمايي كنند

زخمي شدن ده دانشجو در درگيري هاي امروز دانشگاه علم و صنعت

جنبش راه سبز ( جرس ) بيش از ده دانشجو در درگيري هاي امروز دانشگاه علم و صنعت زخمي شده اند كه برخي از آنها به بيمارستان منتقل شده اند.

به گزارش خبرنگار جرس در تهران، دانشجويان هوادار جنبش سبز دانشگاه علم و صنعت به روال هر هفته كه سه شنبه ها در حمايت از اين جنبش راهپيمايي اعتراضي برگزار مي كردند، امروز نيز چنين تجمعي را برگزار كردند. اما اين بار از روز گذشته بسيج نيز فراخواني داده بود كه امروز سه شنبه آنها نيز تجمعي را برگزار خواهند كرد.

امروز تجمع هر دو گروه شكل گرفت، دانشجويان هوادار جنبش سبز كه قريب به هزار و پانصد نفر بودند و دانشجويان بسيجي كه حدود صد و پنجاه نفر بودند. هر دوگروه شعارهاي خود را سر مي دادند كه به طور ناگهاني حدود هزار نفر لباس شخصي و بسيجي با چوب و چماق و با شعار "حيدر حيدر" و "ماشالله حزب الله" به سمت دانشجويان معترض حمله كردند در اين حمله حدود ده دانشجو به شدت زخمي شدند كه برخي از آنها به بيمارستان منتقل شدند. همچنين دانشجويان مي گويند كه بين ده تا پانزده تن از دانشجويان نيز توسط نيروهاي لباس شخصي ربوده شده اند.



برنامه ريزى دولتي براى انجام راهپيمايى عليه اعتراض هاى مخالفان در روز عاشورا


شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى در اطلاعيه خود گفته است كه قصد دارد تا راهپيمايى هايى را نيز در روزهاى سه شنبه و چهارشنبه در شهرهاى ايران برگزار كند.

شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى روز دوشنبه اعلام كرد، «تجمع بزرگ عاشوراييان» را براى محكومت آنچه كه «حرمت شكنى عاشوراى حسينى در تهران» خواند برگزار مى كند و همزمان مجمع روحانيون مبارز سركوب هاى روز يكشنبه را «جنايات» توصيف كرده است.

در بيانيه اين شورا كه تجمع ها و راهپيمايى هاى دولتى را در ايران سازماندهى مى كند گفته شده كه «تجمع بزرگ عاشوراييان در محكوميت حرمت شكنى فتنه گران روز چهارشنبه ساعت ۱۵ درتهران برگزار خواهد شد و اين تجمع در تهران در ميدان انقلاب خواهد بود.»

يك روز پس از اعتراض هاى خشونت بار روز عاشورا در تهران و برخى از شهرهاى ايران، سازمان ها، احزاب و رسانه هاى دولتى به صورت هماهنگ آنچه را كه «حرمت شكنى مقدسات» در روز يكشنبه خواندند محكوم كردند.

هواداران حكومت جمهورى اسلامى ايران مى گويند كه مخالفان نتيجه انتخابات دهم رياست جمهورى در روز عاشورا اقدام به «پاره كردن قرآن» و همچنين «با كف و سوت، به طور سازمان يافته و هماهنگ، گستاخى را با شعار عليه باورها و ارزش هاى اسلامى و مقدسات مذهبى بيشتر كرده اند.»

خبرگزارى جمهورى اسلامى، ايرنا، روز دوشنبه در گزارشى نوشت: «اسناد توهين بقاياى فرقه موسوى به قرآن كريم كه در اغتشاشات روز عاشورا صورت گرفته موجود است و طى روزهاى آينده منتشر خواهد شد.»

پيشتر نيز راديو و تلويزيون دولتى ايران با پخش تصوير پاره شده آيت الله خمينى، رهبر پيشين ايران، اين اقدام را به تظاهرات دانشجويان و معترضان در روز ۱۶ آذر منتسب كرد و در ادامه آن، چندين تظاهرات دولتى با حضور صدها نفر در برخى از شهرهاى ايران برگزار شد.

شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى در اطلاعيه خود گفته است كه قصد دارد تا راهپيمايى هايى را نيز در روزهاى سه شنبه و چهارشنبه در شهرهاى ايران برگزار كند.

در روز عاشورا، هزاران معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهورى بار ديگر به خيابان هاى مركزى شهر تهران ريخته و با نيروهاى گارد ويژه و لباس شخصى ها به شدت درگير شدند.

بر اساس گزارش نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايران، در اين درگيرى ها حداقل هشت نفر در تهران كشته شده اند. با اين حال، فرماندهان نيروى ياد شده از پذيرش مسئوليت تيراندازى به سوى تظاهر كنندگان سر باز زده اند.

واكنش شديد اصلاح طلبان به كشته شدن مخالفان

در همين حال، مجمع روحانيون مبارز، مهمترين تشكل اصلاح طلبان، در بيانيه اى گفته است: «در روز عاشورا حوادث تلخى پيش آمد كه منجر به كشته و زخمى شدن عده اى از هموطنان در تهران و بعضى از شهرها گرديد و يكى از كشته شدگان خواهر زاده نخست وزير محبوب حضرت امام جناب آقاى مهندس موسوى بود.»

اين تشكل سياسى با محكوم كردن سركوب هاى روز عاشورا به عنوان «رفتارهاى ضد اسلامى و ضد قانونى»، افزوده است: «ما نيز مانند ميليون ها مسلمان ايرانى اين جنايات را ناباوارانه مى بينيم و نمى دانيم چرا مسؤولان نظام جمهورى اسلامى اجازه مى دهند كه اين چنين به امام و انقلاب و مردم اهانت شود.»

همچنين سازمان دانش آموختگان ايران اسلامى (ادوار دفتر تحكيم وحدت) با انتقاد شديد از نظام جمهورى اسلامى ايران به دليل سركوب مخالفان در روز عاشورا پرسيده است: «اين چه حكومت دينى است كه دروغ و ريا سكه رايج آن است و جان انسان در آن همچون برگ خزان كالايى بى ارزش است؟ اين چه حكومت دينى است كه مراجع عظام تقليد در حيات و ممات از گزند آن در امان نيستند و خانه‌هايشان نيز جولانگاه انتقام ‌جويى كينه ‌ورزان حكومت است؟»

اين تشكل اصلاح طلب، بازداشت فعالان سياسى در روز دوشنبه را «نشانه ‌اى آشكار از درماندگى و سراسيمگى ناشى از ارتكاب جنايتى هولناك در روز عاشورا» توصيف كرده و گفته است: «عاشوراى ۱۳۸۸ رنگ خون گرفت و در تاريخ ماند و نويد داد كه خون هاى به ناحق ريخته دامن ‌گير استبداد خواهند شد.»

آيت الله سيد محمد على دستغيب، روحانى بلندپايه اصلاح طلب در شيراز، نيز در بيانيه اى از «علماء راستين و فقهاء» در تمام شهرهاى ايران خواسته است تا «قفل سكوت» خود را در قبال حوادث روز عاشورا بشكنند «و امر به معروف و نهى از منكر كنند؛ و از حاكميت بخواهند كه به قانون اساسى عمل نمايد»، تا به گفته وى « شايد اين انقلاب كه ثمره خون هزاران شهيد و ايثار هزاران جانباز است از دست متحجّران آزاد گردد.»



دوشنبه، دی ۰۷، ۱۳۸۸

ايرنا : جسد كشته شدگان نا آرامى هاى روز يكشنبه براى تكميل تحقيقات نگهدارى مى‌شود


خبرگزارى رسمى جمهورى اسلامى،«ايرنا» اعلام كرد جسد كشته شدگان روز يكشنبه «براى تكميل تحقيقات نگهدارى مى‌شود».

اين خبرگزارى به منبع خبر اشاره نكرده و در مورد جسد خواهرزاده ميرحسين موسوى نيز توضيح نداده كه توسط چه نهاد يا افرادى از بيمارستان انتقال داده شده و اكنون در كجا نگهدارى مى‌شود.

خبرهاى روز دوشنبه حاكى از آن بود كه جسد على حبيبى موسوى، كه روز يكشنبه در وقايع خشونت‌بار عاشورا در تهران به قتل رسيده بود، توسط افرادى ناشناس ربوده شده است.

به گزارش خبرگزارى هاى فرانسه و آسوشيتد پرس دستكم هشت نفر در ناآرامى هاى روز عاشورا در تهران كشته شده اند.

فرماندهى نيروى انتظامى تهران، اسامى هشت تن از كشته شدگان را اعلام كرد

به گزارش از پايگاه خبرى نيروى انتظامى اسامى هشت تن از كسانى كه در رويدادهاى روز يكشنبه كشته شدند، اعلام شد.

فرماندهى انتظامى تهران بزرگ در ادامه اطلاعيه خود اسامى جان باختگان را به شرح زير اعلام كرده است:

مهدى فرهادى راد ۳۴ ساله ، محمد على راسخى نيا ۴۰ ساله، امير ارشدى ۳۰ ساله، شهرام فرجى ۳۰ ساله، سيد على موسوى حبيبى ۴۲ ساله، جهانبخت پازوكى ۵۰ ساله .

بر پايه اين گزارش، هويت دو نفر از جمله يك زن ۴۳ ساله و يك مرد ٣١ ساله هنوز مشخص نشده است.

فوتبال یعنی‌ این


عکس هائی از سلطان غم داریوش

















ويديوهايي از درگيري ها و ناآرامي هاي امروز در خيابانهاي تهران








گزارش روز از وقايع پايتخت : زمين گيري سركوبگران در عاشوراي خونين تهران


همزمان با عاشوراي حسيني، تهران ديروز به صحنه جنگ و گريز مردم معترض با ماموران نظامي و امنيتي تبديل شد. تفاوت برجسته اعتراضات ديروز با ساير تظاهرات ضدحكومتي پس از انتخابات در آن بود كه در برخي نقاط پايتخت، نيروهاي سركوب گر به طور كامل ابتكار عمل را در مقابل معترضان از دست دادند و به عقب نشيني در مقابل مردم پرداختند.

براساس گزارش خبرنگاران "روز"، مردم معترض در حالي ديروز به خيابان ها آمدند كه از قبل اعلام كرده بودند از ميدان امام حسين تا ميدان آزادي راهپيمايي خواهند كرد. از ساعت ها قبل از حضور مردم، هلي كوپتر هاي نظامي بر آسمان تهران به پرواز درآمده و نيروهاي گارد ويژه به همراه لباس شخصي ها در سطح شهر تهران مستقر شدند. هجوم نيروهاي نظامي به مردم قبل از شكل گيري تجمع مردمي رخ داد و انها سعي مي كردند با به كار گيري خشونت بسيار شديد، مردم را متفرق كرده و از شكل گيري تجمع جلوگيري كنند. گاز اشك اور و گاز فلفل از همان ساعات نخستين روز گذشته از سوي ماموران نظامي مورد استفاده قرار گرفت ، اما اين ميزان از خشونت نيز مانع از تجمع مردم معترض نشد.

پنج شهيد جنبش سبز

در حاليكه خبرگزاري هاي رسمي و دولتي به صورت مكرر از عدم كشته شدن مردم خبر ميدادند و مسولان نيروي انتظامي نيز مكررا اعلام ميكردند كه كسي كشته نشده است، اما ديروز 5 نفر در تهران كشته شدند و وب سايت ميرحسين موسوي از كشته شدن خواهر زاده نخست وزير زمان جنگ خبر داد.

سيدعلي حبيبي موسوي خامنه، خواهرزاده ميرحسين موسوي ظهر ديروز در نزديكي خيابان آزادي از ناحيه كتف هدف گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بيمارستان ابن سينا واقع در فلكه دوم صادقيه به شهادت رسيد.

مهدي فرهادي نيا ، محمد علي راسخي نيا ، امير ارشدي و شهرام فرجي چهر شهيد ديگر ديروز هستند كه سه نفر از آنان در تيراندازي مستقيم به سوي مردم در زير پل حافظ چان باخته اند و يكي ديگر از اين شهدا در تقاطع زرتشت و فلسطين ، هدف گلوله قرار گرفته است. براساس گزارش ها، ماموران بعد از مجروح كردن اين شهيد با ضرب گلوله، با ماشين از روي او گذشته اند.

پيكرهاي اين شهدا به خانواده هاي آنان تحويل داده نشده و يكي از نزديكان ميرحسين موسوي در گفتگو با "روز" خبر داده است كه عليرغم حضور ميرحسين موسوي و والدين علي حبيبي موسوي در بيمارستان ابن سينا، از تحويل پيكر او به خانواده جلوگيري شد و پيكر او را به پزشكي قانوني منتقل كردند.

پس از اعلام خبر شهادت خواهر زاده ميرحسين موسوي، خيل عظيمي از مردم به سوي بيمارستان ابن سينا روانه شدند. خبرنگار "روز" از مقابل بيمارستان ابن سينا گزارش داده است كه حدود ساعت 22:30 بيش از 5000 نفر در مقابل بيمارستان و پارك محلي كه انجا وجود دارد، جمع شده بودند و بر اين تعداد مدام افزوده مي شد و شعارهاي تندي سرميدادند و اصلي ترين شعار مردم در مقابل بيمارستان، شعار" مرگ بر خامنه اي" ، "يا حجت ابن الحسن، ريشه ظلم رو بكن" و "ميرحسين ميرحسين، تسليت تسليت" بود و به يكباره گارد ويژه و لباس شخصي به مردم هجوم برده و به شليك گاز اشك آور پرداختند.

براساس اين گزارش، لباس شخصي ها و گارد ويژه به ماشين هاي اطراف بيمارستان ابن سينا نيز حمله برده و به شدت اين ماشين ا را تخريب كرده اند. كنترل اين بيمارستان در دست نيروهاي امنيتي است و ورود و خروج به اين بيمارستان كاملا كنترل مي شود.

از سوي ديگر، از تعداد مجروحان تيراندازي ديروز هيچ خبري در دست نيست و اين در حالي است كه مردم به خاطر جلوگيري از بازداشت مجروحان، از تحويل آنها به آمبولانس هايي كه در سطح شهر پراكنده بودند و صداي آژير آنها به طور مداوم به گوش مي رسيد امتناع مي كردند.

گزارشات شاهدان عيني

ميدان حسين آباد، انقلاب، وليعصر، زرتشت، فلسطين، بلوار كشاورز و تقريبا همه خيابان هاي مركزي شهر تهران ، ديروز صحنه زد و خورد بود. يك شاهد عيني كه در تظاهرات ديروز حضور داشت به "روز" گفت: ما ساعت 10:30 بود كه سر چهار راه ولي عصر از اتوبوس پياده شديم اما به محض پياده شدن با ميله و گاز اشك آور و باتوم به جان ما افتادند، مجبو شديم فراركنيم و تا سر بزرگمهر دويديم و انجا با مردم جمع شديم و به مقاومت در برابر نيروهاي امنيتي و گارد پرداختيم و مردم از كيسه هاي شن شهرداري (كه براي زمان باريدن برف كنار خيابان ها گذاشته) براي بستن خيابان و ايجاد سنگر استفاده كرديم و كلا خيابان بزرگمهر ، تبديل به پايگاه مردم شد.

اين شاهد عيني كه خود نيز از سوي لباس شخصي ها به شدت مجروح شده است، افزود: نيروهاي گارد و لباس شخصي حمله وحشتناكي كردند و ما هنگام فرار، متوجه تعداد زيادي سنگ كه شهرداري براي سنگفرش يك گذر گذاشته بود شديم و وقتي ديديم زنان و پيرمردها نمي توانند بدوند و به شدت از سوي لباس شخصي ها و گارد ويژه كتك ميخوردند، مجبور شديم سنگ پراني كنيم تا انها بتونند فرار كنند.

وي تاكيد كرد: با محاصره منطقه از سوي گارد ويژه و لباس شخصي ها بيش از 8000 تن از مردم در اين منطقه مانده بودند و به طور مداوم مورد حمله قرار مي گرفتند و گاز اشك اور و گاز فلفل با فاصله هاي بسيار كمي به سوي مردم شليك مي شد.

وي گفت: ما تقريبا آنجا زنداني شده بوديم اما در يك حمله توانستيم محاصره را بشكنيم و به سمت طالقاني برويم. درب هاي خيلي از منازل باز مي شد و مردم را پناه ميدادند و ما نيز به يكي از اين منازل پناه برديم.

به گفته اين شاهد عيني، مسجدي كه در نزديك ميدان فلسطين واقه شده است، به پايگاهي براي سازماندهي لباس شخصي ها تبديل شده بود و پر از لباس شخصي هاي مسلح و مجهز به باتوم و شوك الكترونيكي و گاز اشك اور و گاز فلفل بود.

يك شاهد عيني ديگر كه در زير پل حافظ حضور داشته به "روز" گفت: بعد از اينكه به سمت مردم تيراندازي كردند، مردم نيز حمله كردند و بيش از 17 يا 18 موتور را آتش زدند.

وي افزود: خيلي وحشيانه به ماشين هاي مردم حمله ميكردند و با باتوم و ميله روي كاپوت، شيشه ها و آينه هاي ماشين ها كوبيده و خورد ميكردند اما مردم هم به مقابله بر ميخاستند و با سنگ سعي ميركدند از خود دفاع كنند و ماموران را عقب برانند. اين صحنه ها را در تمام نقاطي كه رفتيم ديديم.

يك شاهد عيني ديگر نيز كه از ساعات اوليه ديروز در تجمع مردمي شركت كرده بود به "روز" گفت: ما از خيابان فرعي كه به مترو دروازه دولت مي رسد وارد خيابان انقلاب شديم. بيشتر نيروها ميدان فردوسي بودند و ما حركت كرديم با مردم تا زير پل حافط كه سمت ميدان انقلاب برويم كه گارد و نيروي انتطامي حمله كرده و شروع به برخورد كردند. به خاطر همين همه سمت زير پل حافظ و دانشگاه پلي تكنيك و خيابانهاي اطراف رفتيم. اما يكباره بسيجي ها از بالاي پل حافظ شروع به پرتاب گاز اشك آور و سنگ كردند. ولي چون جمعيت خيلي زياد بود پايين نمي آمدند..مردم هم شعار ميدادند "مرگ بر بسيجي".
اين شاهد افزود: اوج شعارها زماني بود كه مردم در تقاطع طالقاني و زير پل حافظ جمع شده بودند و تيراندازي شد، مردم به شدت عصباني بودند و يك ون نيروي انتظامي را واژگون كرده و آتش زدند. بعد همه سمت خيابان وليعصر رفتيم كه مردم سنگر گرفته بودند در تقاطع طالقاني و وليعصر دقيقا همان جايي كه فرهنگستان هنر هست . كل خيابون مال ما بود.تا اينكه لباس شخصي ها با موتور سمت ما آمده و تير هوايي زدند. انها فحش ميدادند و با شوك برقي و باتوم به جان مردم مي افتادند ولي باز مردم ايستادند و فرار نكردند و دو نفر از لباس شخصي ها را نيز گرفتند.تمام مسيري كه مي رفتيم پر بود از مردمي كه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند و سرو صورت و لبا س هايشان خونين بود.

خبرنگار "روز" نيز گزارش داده است كه حضور زنان و دختران بسيار مشهود بود و در برخي نقاط ، به وضوح بيشتر از مردان بوده است.
"اين ماه ماه خونه، بسيجي سرنگونه" ، "مرگ بر ديكتاتور" ، "منتطري مظلوم آزاديت مبارك" ، "ديكتاتور ديكتاتور، منتظري زنده است" ، "از خون جوانان وطن لاله برآمد، علم دار نيامد" ، "شده كفن بپوشم، وطن نميفروشم" ، "يا حسين ميرحسين"، "خامنه اي يزيد شد، روي يزيد سفيد شد"، "نترسيد نترسيد ما همه باهم هستيم" ، "الله اكبر" ، "تا خون در رگ ماست، بسيجي دشمن ماست" ، "مرگ بر خامنه اي" و .. شعارهايي است كه ديروز در اقصي نقاط تهران سر داده شد.

براساس فيلمي كه در سايت يوتيوب منتشر شده ، در ميدان وليعصر پس از درگيري گارد ويژه با پسر جواني با صورت خون آلود ديده مي شود كه گفته شده احتمالا فوت كرده است. پس از آن مردم با افراد نيروي انتظامي درگير شدند و كانكس محل استقرار موقت نيروي انتظامي در مركز ميدان وليعصر را به آتش كشيدند.

در برخي از فيلم ها ي منتشر شده در اينترنت ، صداي تيراندازي به وضوح شنيده مي شود. در يكي از فيلم ها كه مربوط به ظهرديروز و حوالي چهار راه كالج است مردم در حاليكه فردي را كه در اثر اصابت گلوله زخمي شده حمل مي كنند شعار "مي كشم مي كشم آنكه برادرم كشت" را سر مي دهند.

از سوي ديگر برخي گزارش ها از تجمع و درگيري مردم در مقابل ساختمان صدا و سيما و همچنين ميرداماد حكايت دارد. براساس اين گزارش ها صداي تير نيز در اين منطقه شنيده شده است.

خبرنگار "روز" از بازداشت هاي وسيع در سطح شهر تهران و همچنين مقابل بيمارستان ابن سينا خبر داده و گزارش ميدهد كه ميزان خشونت به حدي بود كه پير و جوان و كودك و بزرگ فرقي نميكرد و گارد ويژه به هر كسي كه مي رسيد به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار ميداد.

مهدي عربشاهي، دبير تشكيلات حكيم و محمد معين، فرزند مصطفي معين، وزير علوم دولت سيد محمد خاتمي از جمله بازداشت شدگان ديروز است كه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شده است. مهدي عربشاهي نيز در پارك لاله بازداشت شده است.

الله اكبر شبانه

شب گذشته از ساعت 22 فرياد الله اكبر در سراسر تهران شنيده مي شد. خبرنگار "روز" گزارش داده كه در نقاط مختلف تهران ، مردم با حضور در پشت بام ها فرياد الله اكبر سر مي دادند. مرگ بر ديكتاتور شعار ديگري بود كه در مناطق مختلف تهران از فراز پشت بام ها به گوش مي رسيد.

اين در حالي است كه در ساعات پاياني روز، با وجود خاتمه تدريجي درگيري ها در ميادين مركزي شهر، تعداد بسيار زيادي از مردم براي برگزاري از مراسم "شام غريبان" به سمت ميدان مادر (محسني) به راه افتادند كه اين اقدام، به تشنجي چند ساعته ميان مردم و نيروهاي بسيجي و پليس منجر شد كه مي كوشيدند تا جلوي تجمع مجدد معترضان را بگيرند.

فرزندمجري صداوسيما در ميان كشته‌هاي عاشورا


يكي از افراد كشته شده در ناآرامي هاي روز عاشورا در تهران، پسر شهين مهين فر، گوينده پيش كسوت صداوسيما، به ويژه راديو است.

خبرنگار ما از نحوه كشته شدن اين فرد اطلاعي پيدا نكرده است.

جنازه خواهر زاده ميرحسين موسوي ناپديد شد


پيكر خواهر زاده ميرحسين موسوي كه به ضرب گلوله كشته شده بود ناپديد شده است.

روز دوشنبه، 28 دسامبر (7 دي)، سايت پارلمان نيوز، پايگاه خبري فراكسيون خط امام در مجلس، گزارش كرد كه رضا حبيبي موسوي، يكي از خواهرزادگان مير حسين موسوي گفته است كه "جنازه برادرم را از بيمارستان ابن سينا برده اند و هر كجا دنبالش مي گرديم كسي مسئوليت قبول نمي كند."

رضا موسوي به خبرنگار پارلمان نيوز گفته است كه "متاسفانه جنازه برادرم را از بيمارستان برده اند و هرچه مي گرديم، جنازه را پيدا نمي كنيم."

وي گفت كه كسي مسئوليت بردن جنازه را برعهده نمي گيرد و پاسخگوي انتقال آن از بيمارستان نيست.

آقاي موسوي گفته است كه تا زماني كه جنازه يافت نشود، خانواده او نمي تواند مراسمي را به مناسبت درگذشت او برپا كند."

به نوشته پارلمان نيوز، وي افزوده است كه "هرزمان كه جنازه برادرم پيدا شود از طريق رسانه ها در مورد مراسم اطلاع رساني خواهيم كرد."

روز يكشنبه گزارش شد كه علي حبيبي موسوي خامنه، خواهر زاده ميرحسين موسوي، همزمان با برگزاري تجمع هاي اعتراضي عزاداران مخالف دولت در تهران به ضرب گلوله به قتل رسيده است.

به گزارش سايت كلمه، كه اخبار و ديدگاه هاي ميرحسين موسوي را منتشر مي كند، خواهر زاده 35 ساله آقاي موسوي مقارن ظهر عاشورا در نزديكي خيابان آزادي از ناحيه كنف هدف اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بيمارستان ابن سينا در فلكه دوم صادقيه، جان سپرد.

در اين گزارش آمده بود كه والدين علي حبيبي موسوي و ميرحسين موسوي و گروهي ديگر از شخصيت هاي سياسي در بيمارستان حضور يافتند.

در مورد نحوه كشته شدن علي حبيبي موسوي گزارش هاي متفاوتي انتشار يافته است.

براساس برخي از گزارش ها، وي در اثر تيراندازي مستقيم ماموران امنيتي به سوي تظاهركنندگان از پاي درآمد در حاليكه منابع ديگر اين احتمال را مطرح كرده اند كه ضاربان آقاي حبيبي او را عمدا هدف قرار دادند.

منابع خبري طرفدار دولت نيز كشته شدن علي حبيبي موسوي را بخشي از يك توطئه گسترده تر قلمداد كرده و تلويحا طرفداران آقاي موسوي را به كشتن خواهرزاده موسوي نسبت داده اند.

ميرحسين موسوي به عنوان يكي از رهبران اصلي جنبش اعتراضي مردم عليه دولت شناخته مي شود و با توجه به نحوه كشته شدن خواهرزاده او در روز عاشورا، برگزاري هر نوع مراسم بزرگداشت مي تواند به فرصتي براي برگزاري تجمع گسترده منجر شود.

هفته گذشته مراسم بزرگداشت آيت الله حسينعلي منتظري، از مراجع تقليد شيعه و از منتقدان حكومت كنوني ايران، به فرصتي براي برگزاري اجتماعات گسترده اي در چند شهر تبديل شد.