Powered By Blogger

پنجشنبه، دی ۰۳، ۱۳۸۸

حكومت، نگران تلاقي عاشورا با هفتم آيت الله منتظري : هشدار هاي پليس و وزارت كشوربه عزاداران


در حالي كه معترضين ايراني خود را براي برگزاري اعتراضات گسترده در روزهاي تاسوعا و عاشورا آماده مي كنند، جانشين فرمانده انتظامي از اتخاذ تدابير امنيتي خاص براي "برقراري نظم وامنيت" در اين دو روز خبر داد.

پس از فوت آيت الله منتظري، كه تدفين وي به صحنه اعتراض صدها هزار تن عليه دولت و رهبر جمهوري اسلامي مبدل شد، معترضين ايراني در شبكه هاي اجتماعي، از تدارك ويژه خود در روز هفتم درگذشت وي سخن گفته اند. به عقيده ناظران، تلاقي روز هفتم مرگ آيت الله منتظري، كه بسياري وي را رهبر معنوي جنبش سبز نام نهاده اند، با روز عاشورا، شمار حتي بيشتري از مخالفين دولت را به خيابان ها خواهد كشيد.

سردار رادان، جانشين فرمانده انتظامي، با بيان اينكه " تدابير امنيتي خاص براي برقراري نظم و امنيت روزهاي تاسوعا و عاشورا تدارك ديده شده است" اضافه كرد: "به صورت ويژه كارهاي خاص و هماهنگي‌هاي اطلاعاتي انجام شده و با هوشياري مردم و توجه هيئت‌هاي مذهبي اميدواريم در اين ايام اتفاق خاصي رخ ندهد".

رادان ضمن تمجيد از بسيج در همين رابطه گفت: "هماهنگي بسيج و نيروي انتظامي يك هماهنگي خوب و در حد عالي است و معمولاً براي خدشه‌دار كردن اين هماهنگي عده‌اي وارد عمل شده اند ولي ما از وجود بسيجيان مخلص در بسياري از ماموريت‌هاي خود استفاده مي‌كنيم."

در همين حال مصطفي محمد نجار، وزير كشور هم درواكنش به فراخوان هايي كه معترضين براي تاسوعا و عاشورا منتشر كرده اند گفت"متاسفانه استكبار و عوامل منافقش در داخل مي‌خواهند از هر فرصتي استفاده و آن را براي منافع خائنانه خود مصادره كنند. عزاداري اباعبدالله كه قابل بهره‌برداري براي عده‌اي نيست كه به دنبال منافع و مطامع بيگانه هستند".

اظهارات وزير دفاع در شرايطي ايراد مي شود كه معترضين ايراني همزمان با آغاز ماه محرم بار ديگر، فريادهاي "الله اكبر" شبانه را از سر گرفته اند.

نجار با بيان اينكه "مردم پاسخ اين مسائل را خواهند داد" تاكيد كرد: "امروز به حمدالله امنيت و آرامش را در كشور مي‌بينيم و فقط مقداري هو و جنجال بوده و چيزي در محتوا و عمل وجود ندارد".

در اظهار نظري ديگر، هفته گذشته اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي از حضور شبه نظاميان بسيج در هيات ها خبر داده و گفته بود: "با هماهنگي خود هيات‌ها اين جوان‌ها معرفي مي‌شوند و امكانات و كاور در اختيارشان قرار مي‌گيرد."

در همين ارتباط، سرهنگ هاشمي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران نيز، با ابراز نگراني نسبت به حركت دسته هاي عزاداري در خيابان ها، علت نگراني مسوولان در اين زمينه را به وجود آمدن "ترافيك" دانسته و به عزاداران توصيه كرده بود "حتي‌المقدور مراسم عزاداري خود را در مساجد و هيات‌هاي عزاداري بر گزار كنند". او در عين حال خاطرنشان كرده بود كه نيمي از گشت هاي راهنمايي و رانندگي در محرم تا نيمه‌هاي شب در خيابان ها حضور خواهند داشت.

پليس استان تهران پنج شنبه گذشته هيات هاي عزاداران را مكلف كرد تا " برنامه مراسم هيئت خود و مسيرهاي حركت دستجات رابه كلانتري و راهنمايي و رانندگي محل اعلام كنند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر