Powered By Blogger

پنجشنبه، دی ۰۳، ۱۳۸۸

رادان هشدار داد و احمدي مقدم از مردم خواست قدر حكومت را بدانند


روز پنج‌شنبه در حالي كه اسماعيل احمدي‌ مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، خطاب به مردم گفت اگر قدر حكومت را ندانند، «اشرار» و «بيگانگان» بر آنها حكومت خواهند كرد، جانشين وي، احمدرضا رادان، به هواداران جنبش سبز در مورد حركت‌هاي اعتراضي در روزهاي تاسوعا و عاشورا، شنبه و يك‌شنبه آينده، هشدار داد.

احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي، درباره سياست اين نيرو در برخورد با مخالفان دولت در روزهاي محرم گفت: «غير از اين تجمعات كه مربوط به مراسم عاشورا و تاسوعاست، در رابطه با موضوعاتي كه مربوط به تجمعات غيرقانوني باشد برابر وظايف‌مان عمل خواهيم كرد كه اين موضوع را هم قبلا اعلام كرده‌ايم.»

احمدرضا رادان در حاشيه همايش تخصصي و كاربردي معاونت خدمات قضايي در پليس پيشگيري ناجا به خبرنگاران گفت: «تجمع غيرقانوني كه از خط قرمز رد نشده باشد پليس در ابتدا تذكر خواهد داد و اگر آن تجمع از خط قرمز عبور كند با آن برخورد مي‌شود كه حتما يكي از برخوردها دستگيري خواهد بود.»

نيروي انتظامي در سال جاري در اقدامي بي‌سابقه محدوديت‌هاي زيادي براي عزاداري‌هاي روزهاي محرم وضع كرده است؛ گرفتن مجوز از كلانتري، محدوديت زماني براي مراسم عزاداري، حضور پرتعداد ماموران در خيابان‌ها، توصيه به عدم تجمع در اطراف تكيه‌ها و مساجد از جمله اقدامات نيروي انتظامي است.

با گذشت شش ماه از انتخابات رياست جمهوري ايران، اعتراض‌ها به نتيجه انتخابات و دولت برآمده از آن همچنان ادامه دارد و به دامنه آن نيز افزوده شده است.

«ممنوعيت برگزاري مراسم يادبود آيت‌الله منتظري»


در هفته گذشته، با درگذشت آيت‌الله منتظري، ده‌ها هزار نفر از هواداران جنبش سبز روز دوشنبه خود را به قم رساندند تا در مراسم تشييع اين مرجع شيعه شركت كنند؛ به اين ترتيب تشييع جنازه آيت‌الله منتظري به يكي از عمده‌ترين اجتماع مخالفان در ماه‌هاي گذشته تبديل شد.

در همين حال شهرهاي ديگري همچون نجف‌آباد، زادگاه آيت‌الله منتظري، و اصفهان نيز در روزهاي پس از درگذشت آيت‌الله منتظري صحنه درگيري و ناآرامي بوده‌اند.

روز چهارشنبه نيروهاي حكومتي در مراسم ترحيم آيت‌الله منتظري در اصفهان اخلال كردند. در كاشان نيز از برگزاري مراسم ترحيم آيت‌الله منتظري جلوگيري شد.

در اين زمينه، سايت خبري جرس، نزديك به اصلاح‌طلبان، گزارش داده است كه وزارت اطلاعات و شوراي عالي امنيت ملي در بخشنامه‌هايي جداگانه برگزاري هر گونه مراسم براي آيت‌الله منتظري را ممنوع كرده‌اند.

روز پنج‌شنبه، اسماعيل احمدي‌ مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، نيز بار ديگر به مخالفان هشدار داد كه نيروي انتظامي با آنها برخورد خواهد كرد.

اسماعيل احمدي مقدم در جريان بازديد از استان لرستان گفت: «چند ماه بايد فرصت مي‌داديم تا جرياناتي كه ادعاي مردمي بودن دارند، چهره حقيقي‌شان آشكار شود.»

اسماعيل احمدي مقدم با «اندك و ناچيز» شمردن شمار مخالفان گفت: «ما توصيه مي‌كنيم اين جريان خاص از اقدامات خود دست بردارد وگرنه با مخلان نظم برابر قانون و با شدت عمل برخورد خواهد شد.»

فرمانده نيروي انتظامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت كه «بزرگ‌ترين بلا براي جامعه‌اي كه قدر حكومتش را نداند، تسلط اشرار و بيگانگان است.»

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه «ديگر ضرورتي ندارد كه زمان و فرصت دهيم» تاكيد كرد: «اگر قرار بود كسي توجيه شود تاكنون توجيه شده بود.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر