Powered By Blogger

پنجشنبه، دی ۱۰، ۱۳۸۸

دبير فرهنگستان هنر به اظهارات وزير ارشاد پاسخ داد


دبير فرهنگستان هنر ايران با انتشار نامه اي به اظهارات وزير ارشاد درباره ضرورت "تحولات" در اين فرهنگستان و تبديل آن به "مركزي سياسي" پاسخ داد.

نامه بهمن نامور مطلق، دبير فرهنگستان هنر پاسخي به اظهارات اخير محمد حسيني، وزير ارشاد دولت ايران است كه در گفت و گو با رسانه ها، دليل تغييرمديريت اين فرهنگستان را ناراضي بودن اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي از وضعيت اين فرهنگستان و تبديل آن به مركزي سياسي و ركود فعاليت هاي آن برشمرد.

در بخشي از اين نامه به "شگفتي و آزردگي هنرمندان و همكاران اين فرهنگستان" اشاره شده و آمده است: " كارشناسان امور فرهنگي نمي‌دانند با چه معيار و ميزاني و در كدام مقايسه و سنجشي به اين نتيجه رسيده‌ايد كه فعاليت هاي فرهنگستان هنر دچار ركود بوده است."

آقاي نامور مطلق در پاسخ به اين ادعا كه "اين فرهنگستان به مركزي سياسي تبديل شده بود و از وظيفه خودش فاصله گرفته"، نوشته است: " استادان و همكاران فرهنگستان هنر از طيف هاي گوناگوني شكل گرفته‌اند ولي در برنامه‌ها و فعاليت هاي انجام شده همواره كوشش گرديده نگاه ملي، كلان و در راستاي اهداف نظام حاكم باشد."

هفته گذشته، محمود احمدي نژاد ميرحسين موسوي را ازسمت رياست فرهنگستان هنر بركنار كرد و علي معلم دامغاني را جايگزين او كرد.

علي معلم دامغاني، شاعراست و به تازگي توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عضويت فرهنگستان هنر در آمده بود.

وزير ارشاد ايران علي معلم دامغاني را از شعراي انقلابي و شناخته شده كشور خواند و گفت كه او با راي قاطع اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي به اين سمت انتخاب شده است.

محمد حسيني هفته پيش به خبرنگاران درباره استعفاي اعضاي فرهنگستان هنر گفت: "اميدوارم هيچ يك از اعضاي فرهنگستان هنر استعفا ندهند. البته در صورت استعفاي برخي از اعضاي فرهنگستان هنر، اعضاي جديد جايگزين مي شوند."

بهمن نامورمطلق در بخش ديگر اين نامه به وزير ارشاد ايران نوشت: "مناسب است با سخنان كارشناسي شده به خصوص از جانب شما كه مسئوليت بزرگي بر دوش داريد بيش از اينكه موجب رنجش و جدايي شويد ، موجب گشايش و پيوند باشيد."

وي در ادامه نامه يادآوري كرده كه حل مشكلات هنري نياز به راه‌حل هايي از جنس هنر دارد.

دبير كنوني فرهنگستان هنر در پايان نامه اش آورده است : "در هر صورت فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران، امانتي كه امروز آماده هستيم تا آن را به مديران بعدي واگذار نماييم، يك سرمايه پرافتخار است."

در ماه هاي گذشته و به دنبال تحولات پس از انتخابات ايران ميرحسين موسوي به طور پيوسته در محل كار خود در فرهنگستان هنر حاضر مي شد. اما هر از چندي شماري از هواداران دولت با تجمع در مقابل ساختمان فرهنگستان هنر، شعارهايي عليه آقاي موسوي سر مي دادند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر