Powered By Blogger

یکشنبه، دی ۲۰، ۱۳۸۸

پسرم آسوده بخواب اينجا امن است


اينجا سگها و گربه ها هم ارزش دارند و اگر يك گربه در جايي گير كند براي بيرون آوردنش يك تيم مجهز مي فرستند و حتي اگر چند شبانه روز هم طول بكشد هرطور شده او را نجات مي دهند. اگر بيكار باشي دولت اينجا مثل يك پدر مهربان به تو حقوق پرداخت مي كند و اين حقوق آنقدر هست كه اگر الواط يا الكلي نباشي, محتاج خلق نمي شوي. نه تنها مدرسه براي تو و فرزندانت رايگان است بلكه لازم نيست حتي دفتر و مداد و ... بخري. اگر هرسال بخواهي كامپيوتر جديد بخري دولت نيمي از هزينه اش را مي پردازد. مواد غذايي و لباس ارزان است. آزادي هست و لازم نيست براي آزادي بجنگي اما اگر از موضوعي ناراضي شدي اگر بتواني ده نفر جمع كني تظاهراتتان را در تلويزيون پخش مي كنند و دولت مجبور مي شود پاسخ بدهد. مسجد هم هست و ايام محرم سينه زني و نذورات فراهم است. اگر همسرت بخواهد خداي ناكرده براي تكميل حجابش نقاب هم به صورتش بزند كسي مانع نمي شود و نگاه بد نمي كند. وقتي شخص اول مملكت با يك مهماندار هواپيما با بدخلقي صحبت كرد مجبورش كردند رسما در رسانه ها معذرت خواهي كند. عكس او را كه خيلي هم خوش تيپ و بالياقت است بر در و ديوارها نمي بيني. در آنجايي كه پيشتر زندگي مي كرديم شخص اول مملكت را كه اتفاقا بسيار هم بي لياقت بود در حد خدا بزرگ كرده اند و مي پرستند. عكس كريه او را هم همه جا نصب كرده اند. انسانها همه زيادي و بي ارزش هستند و با اينكه دولت به كسي كه كار نداشته باشد پولي نمي دهد طوري رفتار مي كند كه انگار همه ملت جيره خوار دولت اند. مواد مخدر فراوان, درآمدها پايين و مواد غذايي گران است. اگر حتي با دهان چسب زده در تظاهرات ضد دولت شركت كني محارب محسوب مي شوي و خونت مباح است. ملت را به قصد قرب الهي مورد تجاوز مي دهند زير ماشين له مي كنند به گلوله مي بندند تا صواب كنند و بهشت را براي خود بخرند. ايام محرم هم باتوم و گلوله فراهم است. خدا را شكر كه از آن مملكت جان سالم به در برديم. پسرم آسوده بخواب اينجا امن است.

احمدي نژاد : ايران ظرف 5 تا 10 سال آينده به قدرت بلامنازع در جهان تبديل خواهد شد


به گزارش خبرنگار ايلنا از بندرعباس، محمود احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح و آغاز به كار پيشرفته‌ترين واحد توليد آلومينيوم ( هرمزآل) در بندرعباس اظهار داشت : دولت‌هاي استكباري سعي دارند با مانع‌تراشي از سرعت توسعه و پيشرفت ملت ايران بكاهند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر بسترهاي لازم براي ساختن ايران اسلامي فراهم شده و ملت غيور ايران از انقلاب و موجوديت خود آگاهانه و با همدلي و اقتدار دفاع مي‌كندو علاوه بر اينكه كشور خود را مي‌سازد با قدرت و قوت در معادلات جهاني ايفاي نقش خواهد كرد.
وي تاكيد كرد: ايران اسلامي با تمامي سرعت مسير توسعه و پيشرفت را پيش گرفته و ظرف 5 تا 10 سال آينده به قدرت بلامنازع در جهان تبديل خواهد شد.
احمدي‌نژاد ادامه داد: جاي جاي ايران اسلامي عرصه تلاش و فعاليت براي پيشرفت مبتني بر عدالت است و دشمنان نظام و انقلاب بدانند امروز دوران زياده خواهي از ملت‌هاي مظلوم تمام شده است و ملت شريف ايران بر اساس عدالت در معادلات جهاني تصميم گيري مي‌كند.
وي خاطر نشان كرد: دولت به رهبري عزيز و ملت ايران اطمينان مي دهد كه پاي ساختن كشور و حفاظت از منافع ايران ايستاده و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد بود.
احمدي نژاد در پايان بر تكميل به موقع و سريع پروژه‌ها بويژه پروژه‌هاي صنعتي و استفاده از محصول آنها در صنايع پايين دست تاكيد كرد.

كِرِم روز با كِرِم شب چه فرقي دارد؟

كرم‌هاي شب و روز به چه درد مي ‌خورند؟ اين سوال را خيلي از خانم ‌ها مي ‌پرسند و حتي خيلي از آن هايي كه دارند از اين كرم ‌ها استفاده مي ‌كنند، از زير و بم اين كرم ‌ها بي ‌اطلاع هستند.

واقعا لازم است از اين كرم‌ها براي سلامت پوست استفاده كرد؟ در چه سني بايد استفاده از آن ها را آغاز كرد؟

با دكتر بهروز باريك ‌بين، متخصص پوست و مو به گفتگو نشسته ‌ايم تا پاسخي براي اين قبيل پرسش ‌هاي مان پيدا كنيم.

آقاي دكتر! كرم روز و كرم شب به چه دردي مي‌ خورد؟

هر دوي اين كرم‌ ها خاصيت مرطوب ‌كنندگي دارند اما تفاوت اصلي آن ها اين است كه كرم‌ هاي روز اغلب حاوي ضد آفتاب‌ ها نيز هستند و كرم ‌هاي شب غليظ ‌تر از كرم ‌هاي روز بوده و حاوي مواد مغذي و ويتامين ‌هاي مفيد براي پوست است. همچنين برخي كرم‌ هاي شب حاوي رتينول و عوامل لايه ‌بردار هستند كه مي‌ توانند در طول روز موجب حساس شدن پوست در برابر آفتاب شوند و همچنين آفتاب مي‌ تواند اثر آن ها را كمتر كند. به همين دليل بهتر است كرم‌ هاي روز را به هنگام روز و كرم‌ هاي شب را به هنگام شب مصرف كنيد.

مگر در روز و شب چه عواملي پوست را تهديد مي‌ كند؟

هنگام روز عوامل محيطي مخربي مشغول آسيب‌ رساندن به پوست هستند كه مهم ‌ترين آن ها شامل نور آفتاب و آلودگي هوا است. خشكي پوست نيز يكي ديگر از عوامل مضر براي پوست و ايجاد چين و چروك‌ هاي پوستي است. نبايد فراموش كنيم كه مهم‌ ترين عامل ايجاد پيري زودرس پوست، لك‌ هاي پوستي و نيز سرطان ‌هاي پوستي اشعه‌ ي فرابنفش نور خورشيد است. مصرف كرم‌ هاي ‌روز مي‌ تواند نقش مهمي در حفاظت پوست از اين دشمنان پوست داشته باشد.

يك كرم روز خوب چه خصوصياتي دارد؟

يك كرم روز خوب كرمي است كه مرطوب‌ كننده بوده و با خشكي پوست مقابله كند. حاوي فيلترهاي ضد آفتاب باشد و با اشعه فرابنفش نورخورشيد به جنگ بپردازد و بالاخره اين كه سبك باشد و اجازه تنفس پوست را بدهد. گاه وجود ويتامين C نيز در كرم ‌هاي روز مي‌ تواند هم نقش جوان ‌كننده داشته باشد و هم اثرات مضر آفتاب را تا حدودي بكاهد. يادتان باشد كه كرم‌ هاي روز اگر چه اغلب حاوي فيلترهاي ضد اشعه فرابنفش هستند اما هرگز نمي‌ توانند جايگزين ضدآفتاب شوند و لذا اگر خارج از منزل كار مي ‌كنيد و يا به دستور پزشك نيازمند محافظت از نور خورشيد هستيد بايد از كرم‌هاي ضدآفتاب مناسب استفاده كنيد.

كرم روز را بايد قبل از ضدآفتاب استفاده كرد يا بعد از آن؟

اگر از ضد آفتاب‌هاي فيزيكي استفاده مي ‌كنيد مي‌ توانيد آن ها را روي كرم‌ هاي مرطوب ‌كننده و كرم‌ هاي روز نيز مصرف كنيد ولي اگر از ضد آفتاب ‌هاي شيميايي استفاده مي ‌كنيد، اين كرم ‌ها بايد حتما روي پوست بدون كرم به كار روند تا بتوانند موثر واقع شوند.

براي پوست چرب چه كرم روزي بهتر است؟

افرادي كه پوست چرب و آكنه ‌اي دارند بايد از كرم‌ هاي روز خيلي ملايم و سبك و اصطلاحا Oil free و فاقد چربي استفاده نمايند. اين مساله در مورد كاربرد كرم‌ هاي ضدآفتاب نيز براي آن ها صادق است.

كرم شب از چه سني به بعد بايد استفاده شود؟

در مورد كرم شب بايد گفت اغلب توصيه مي ‌شود كه از سن 30 سال، بايد از اين كرم ‌ها استفاده شود. كرم‌ هاي شب به گونه ‌اي طراحي شده ‌اند تا در حين خواب، مواد مغذي و ويتامين ‌هاي مختلف و نيز عوامل جوان ‌كننده را به پوست فرد رسانده و بتوانند در اين زمان اثرات خوب خود را اعمال نمايند.

از آنجا كه بيشترين ميزان جذب داروهاي فعال از طريق پوست در شب اتفاق مي ‌افتد، لذا مصرف كرم‌ هاي شب مي ‌تواند حايز اهميت باشد. كرم‌ هاي شب اين خاصيت را دارند كه بتوانند با آسيب ناشي از عوامل مضر محيطي شامل آلودگي هوا، اشعه‌ هاي فرابنفش خورشيد، مواد آرايشي و راديكال ‌هاي آزاد كه در طول روز موجب آسيب پوست شده ‌اند مقابله نموده، تا حدي آن ها را جبران نمايند.

اصولا كرم‌ هاي شب حاوي عوامل مرطوب ‌كننده و جوان ‌كننده هستند و فاقد فيلترهاي ضد آفتاب بوده، توان آن ها از كرم‌ هاي روز بيشتر بوده و اصطلاحا سنگين‌ تر هستند و لذا غالبا كرم ‌هاي شب براي افرادي كه داراي پوست چرب و جوش ‌دار هستند مناسب نبوده و اين افراد بهتر است از كرم ‌هاي حاوي اسيد ميوه يا به تجويز پزشك متخصص پوست از كرم‌هاي لايه ‌بردار مثل ترتينويين استفاده كنند. البته نبايد مصرف ضدآفتاب مناسب روزانه را در صورت استفاده از تركيبات لايه ‌بردار در طول شب فراموش كرد.

آيا كرم‌ هاي هورمون ‌دار براي تاخير انداختن پيري پوست يا ممانعت از آن موثرند؟

در پاسخ بايد گفت كه كرم‌ هاي هورمون ‌دار توسط سازمان غذا و دارو جزو داروهاي هورمون ‌دار طبقه‌ بندي شده ‌اند. زيرا توليد كنندگان آن ها عقيده دارند كه اين كرم‌ها در ساختمان و كار پوست تاثير مي‌ گذارند (مثلا مانع تغييرات ناشي از بالا رفتن سن در پوست مي‌گردند) لذا اگر ادعاهايي براي اين فرآورده‌ها موجود باشد، بايد آن ها را واقعي تلقي كرد. لوازم زيبايي نبايد چنين خاصيتي داشته باشند. هيچ گواهي در دست نيست كه نشان دهد كرم ‌هاي زيبايي حاوي هورمون به ميزاني كه براي فروش بدون نسخه بي ‌خطر باشد، كاري بيش از آنچه كه خود كرم مي ‌كند، انجام دهند؛ بنابراين هورمون ‌ها در لوازم آرايشي، براي شخص بي‌ تاثير خواهند بود و سازمان غذا و دارو ي آمريكا اين فرآورده‌ها را موثر نمي‌ داند.

راهي كه براحتي مي‌توانيد ازدواج مجدد نماييد!! (طنز، مخصوص آقايان)


حمايت از خانواده آنچنان وظيفه مهمي است كه به زور هم كه شده باشد در حال انجام است.

ايسنا از قول سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي خبر داده است كه در جلسه اخير اين كميسيون ماده 23 لايحه حمايت از خانواده مبني‌بر اجازه ازدواج مجدد به مردان در موارد زير تصويب شده است.

براساس همين گزارش رضايت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ايفاي وظايف زناشويي، عدم تمكين زن از شوهر، ابتلاي زن به جنون يا امراض صعب‌العلاج، محكوميت قطعي زن در جرايم عمدي به مجازات يك‌سال زندان يا جزاي نقدي كه بر اثر عجز از پرداخت منجر به يك سال بازداشت شود (مثل جرايم رانندگي)، هرگونه اعتياد زن، سوءرفتار يا سوءمعاشرت زن به‌حدي كه ادامه‌ زندگي را براي مرد غيرقابل تحمل كند، ترك زندگي خانوادگي از طرف زن به مدت شش‌ماه و عقيم بودن زن از جمله اين شرايط كه به محض تحقق هر يك از آنها مرد مي‌تواند مجددا ازدواج كند.

بنابراين اگر مرد متاهلي هستيد و فيل‌تان ياد هندوستان كرده اما نه خودتان و نه فيل‌تان جرات طرح چنين موضوعي با زن‌تان را نداريد؛ مي‌توانيد با عمل به يكي از راهكارهاي زير كه بر اساس قوانين فوق طراحي شده‌اند به‌طور «قانوني» و در راستاي حمايت از خانواده مجددا ازدواج كنيد.

1‌- يك كاري كنيد كه زن‌تان قادر به «ايفاي وظايف» نباشد. البته مراقب باشيد آنقدر زياده‌روي نكنيد كه خودتان هم تا آخر عمر از ايفاي نقش محروم شويد!!

2‌-يك كاري كنيد كه زن‌تان تمكين نكند. البته اصولا زن‌هاي امروزي زياد اهل تمكين نيستند و اين وظيفه به دوش مردان گذاشته شده كه از گرفتن نان تا شستن ظرف‌ها و بردن بچه‌ها به مدرسه و البته امرار معاش به ايفاي نقش بپردازند اما با توجه به اينكه چنين مرداني اصولا همين يك زني كه گرفته‌اند براي هفت پشت‌شان بس است؛ قاعدتا مرداني نياز به راهنمايي دارند كه زن‌شان واقعا از آنها تمكين مي‌كنند.

در اين صورت سه هفته جوراب‌تان را نشوييد و بعد از زن‌تان در حال خوردن شام بخواهيد كه فورا آن را بشويد و كارهايي از اين قبيل تا عدم‌تمكين كند.

3‌- آنقدر زن‌تان را اذيت كنيد تا به جنون يا امراض صعب‌العلاجي مثل سرطان دچار شود. آن وقت در كمال افتخار و مثل يك «مرد» برويد به‌طور «قانوني» مجددا ازدواج كنيد.

4‌- سوئيچ ماشين را كه مدت بيمه‌اش تمام شده با مهرباني در اختيار زن‌تان بگذاريد تا در يك بزرگراه تصادف كند. بعد وقتي كه به زندان يا جريمه نقدي معادل آن محكوم شد، فورا برويد زن بگيريد.

ضمنا اگر زن‌تان از آن دسته زن‌هايي است كه در بزرگراه حداكثر با سرعت 20 كيلومتر مي‌راند، خودتان ترتيب يك تصادف ساختگي را بدهيد.

5‌- زن‌تان را معتاد كنيد. فراموش نكنيد كه «هرگونه اعتياد» شامل اعتياد به شكلات هم مي‌شود.

6‌- آستانه تحمل‌تان را به‌قدري پايين بياوريد كه هر رفتار او در حكم سوءرفتار يا سوءمعاشرتي باشد كه «ادامه‌ زندگي را براي مرد غيرقابل تحمل كند.» اگر افاقه نكرد يك دوربين مخفي كار بگذاريد و سپس مثل يك آدم متمدن و در كمال ادب و احترام به زن‌تان بگوييد كه قصد ازدواج مجدد داريد، آيا اجازه مي‌دهد؟ مطمئن باشيد چنان حادثه خشونت‌باري در دوربين ضبط خواهد شد كه «سوءرفتار» همسرتان را در هر دادگاهي به اثبات خواهد رساند.

7 - شش ماه زن‌تان را بفرستيد مسافرت يا شهرستان پيش خانواده‌اش يا كاري كنيد كه جان به‌لب شود و شش ماه از دست شما به خانه والدينش پناه ببرد.

انتقام از همسر به سبك سعودي‌


يك مرد عربستاني با هدف انتقام گرفتن از همسر مطلقه خود دختر دوازده ساله اش را به يك پير مرد هشتاد ساله شوهر داد.

واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني العربيه گزارش داد، اين تبعه عربستاني كه اهل شهر العنيزه است دختر دوازده ساله خود را مجبور كرد در مقابل دريافت هشتاد هزار ريال سعودي با يك پيرمرد هشتاد ساله ازدواج كند.

اين درحالي است كه دادگاه عربستان حق حضانت و سرپرستي اين دختر را به مادرش واگذار كرده بود .

شراب مار چيست ؟

شراب مار به نوعي شراب برنج گفته مي شود كه در بطري حاوي آن يك مار زهردار كبري مرده نگهداري مي شود.در اغلب موارد مار به همراه يك حشره درون مشروب قرار داده مي شود زهر مار در مشروب حل مي شود كه به منظور موارد درماني مورد استفاده قرار مي گيرد. مبدا اصلي پيدايش آن ويتنام است و در گوشه كنار آسياي جنوب شرقي يافت ميشود. در اين منطقه مارها، به خصوص نوع سمي آن، معمولا براي گوشت آنان نگهداري نميشوند بلكه جهت حل كردن زهر آنان در نوشيدني الكلي استفاده ميشوند. هر چند از آنجا كه سم مار تشكيل شده از تركيبات پروتئيني است خاصيت مسوم كننده خود را در الكل از دست ميدهد. دو نوع شراب مار موجود است كه در يك نوع آن مار عظيم الجثه سمي را در شيشه شراب برنج قرار ميدهند و به همراه آن معمولا مارهاي كوچكتر ، لاك پشت ، حشرات يا پرندگان را قرار ميدهند و اجازه ميدهند كه به مدت چند ماه به عمل آمده و به اصطلاح جا بيافتد.












شنبه، دی ۱۹، ۱۳۸۸

ترفند عجيب براي كلاهبرداري از بيمه

ترفند اعضاي يك باند كلاهبرداري كه با جابه جا كردن اتاق هاي خودروهاي واژگون شده با اتاق هاي سالم از شركت هاي بيمه خسارت مي گرفتند، فاش شد. سرهنگ «علي دولتي» جانشين انتظامي استان كرمانشاه با اعلام اين خبر گفت؛ متهمان كه شامل مالكان خودروهاي سنگين و سبك، كارشناسان و تعميركاران مي شوند، ضمن هماهنگي با همديگر اقداماتي را از قبيل جابه جا كردن اتاق هاي خودروهاي واژگون شده با اتاق هاي سالم خودروهاي سنگين و ترسيم كروكي خلاف واقع انجام مي دادند و در هر مورد از شركت هاي بيمه 40 تا 50 ميليون تومان خسارت مي گرفتند. جانشين انتظامي استان كرمانشاه اضافه كرد؛ با افشاي اين موضوع اكيپي از مجرب ترين كاركنان پليس اطلاعات و امنيت عمومي ماموريت يافتند به پيگيري پرونده بپردازند. آنها با انجام يكسري كارهاي اطلاعاتي فردي را كه اتاق هاي سالم خودروهاي سنگين را با اتاق هاي خودرو هاي واژگوني تعويض مي كرد، دستگير كردند. سرهنگ «دولتي» تصريح كرد؛ متهم در بازجويي ها با اعتراف به جرم خود سه نفر ديگر از همدستانش را كه در ترسيم كروكي خلاف واقع و اعلام نظر كارشناسي و طراح اين كلاهبرداري دست داشتند، معرفي كرد و آنها نيز بازداشت شدند. وي خاطرنشان كرد؛ در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد اين باند در 9 مرحله با اين ترفند از شركت هاي بيمه خسارت دريافت كرده اند.

محل دفن ندا آقاسلطان براي دومين بار تخريب شد


روزنامه بريتانيائي تايمز روز جمعه گزارش داد كه سنگ قبر ندا آقا سلطان، زن جواني كه در جريان اعتراضات پس از انتخابات در ژوئن كشته شد، براي دومين بار تخريب شده است.
تصاويري كه توسط آن روزنامه بدست آمده است، نشان مي دهد كه سنگ مرمر سياه قبر ندا با تصوير كنده كاري شده چهره او، بر اثر تيراندازي سوراخ شده است.
روزنامه تايمز نوشت كه تخريب قبر ندا در حالي صورت گرفته است كه نيروهاي امنيتي 24 ساعته در اطراف آن نگهباني مي دهند تا مبادا به «مزار شهيد» تبديل شود.
مرگ ندا كه فيلم آن ظبط شد و توسط اينترنت انتشار يافت، خشم و اعتراض جهاني را برانگيخت، و آن دانشجوي 26 ساله فلسفه را به نماد جنبش سبز ايران مبدل ساخت كه نتائج انتخابات ژوئن را حاصل تقلب بشمار مي آورد.
گفته شده است كه يكي از اعضاء بسيج (نيروهاي داوطلب شبه نظامي كه تحت فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي فعاليت مي كنند) ندا را در حاشيه يك راه پيمائي در تهران، هدف گلوله قرار داده است.
با اين حال، مقامات ايران كه مرگ ندا را «مشكوك» توصيف كرده اند، مي گويند دولتهاي خارجي و جنبش مخالفان او را با هدف بدنام كردن دولت ايران، به قتل رسانده اند.
پدر و مادر ندا تأكيد مي ورزند كه دولت ايران مسئول مرگ دخترشان است.
كاسپين ماكان، نامزد ندا به روزنامه تايمز گفت: «آنها فقط يك بار به ندا شليك نكردند، تا همين امروز با بي احترامي به مزار ندا، همچنان دارند به او شليك مي كنند.»
ماكان كه پس از مرگ ندا 65 روز زنداني شده بود، سپس از رهائي از زندان به خارج گريخته است.
وي به روزنامه تايمز گفت كه در دوران زندان، مأموران وزارت اطلاعات به او گفته اند كه مرگ ندا «ضربه بزرگي به رژيم زده است.»
وي گفت: «با وجود اين، درك نمي كنند كه با كشتن نداهاي بيشتر، فقط مردم را در مبارزه خود مصمم تر مي كنند.»

اختلافات گلدكوئيستي، انگيزه آدم ربايي سه ميليارد توماني


راز يك آدم ربايي پيچيده كه در شيراز به وقوع پيوسته بود در عمليات مشترك پليس اين شهر و تهران فاش شد. در اين گروگانگيري كه از اختلافات مالي نشأت گرفته بود متهمان علاوه بر مطالبه پول خواستار مبادله گروگان با مردي ديگر شده بودند.

باج خواهي

روزهاي پاياني آبان ماه زني به پليس آگاهي شيراز رفت و از ماموران براي پيدا كردن شوهرش كمك خواست. همسر اين زن به نام خداداد براي انجام خريد روزانه از خانه خارج و مفقود شده بود. چند روز بعد پيش از اينكه تيم تجسس بتواند كاري را از پيش ببرد فرد ناشناسي با همسر خداداد تماس گرفت و با اين ادعا كه شوهرش نزد او است از اين زن براي آزادي مرد جوان باجي سه ميليارد توماني خواست. همسر خداداد نيز بلافاصله كارآگاهان را در جريان واقعه قرار داد به اين ترتيب تحقيقات وارد مرحله تازه يي شد و افسران پليس براي رديابي آدم ربايان وارد عمل شدند اما در مرحله نخست هيچ سرنخي از متهمان به دست نيامد تا اينكه مرد گروگانگير در تماسي مجدد خواسته اش را افزايش داد. او اين بار فقط به سه ميليارد تومان رضايت نداد و گفت علاوه بر اين پول بايد دايي خداداد نيز به آنها تحويل داده شود. اين نخستين بار بود كه اعضاي يك باند آدم ربايي قصد داشتند گروگان خود را با فردي ديگر معاوضه كنند. طرح چنين خواسته يي از سوي متهمان ناشناس پليس را به اين نتيجه رساند كه آنها از پيش دايي خداداد را مي شناختند و هدف اصلي آنها از دست زدن به چنين جرمي انتقام گيري است. در حالي كه تمام اقدامات اوليه براي رديابي مخفيگاه باجگيران صورت گرفته بود همسر خداداد تحت تاثير تهديدهاي متهمان تصميم گرفت خودش براي نجات شوهرش دست به كار شود، براي همين به مذاكره با گروگانگيران ادامه داد و توانست مبلغ باج را به يك ميليارد تومان كاهش دهد اما باز هم چنين پولي در اختيار نداشت به همين سبب چند ميليون توماني را كه توانسته بود تهيه كند به متهمان تحويل داد ولي باز هم از همسرش خبري نشد و آدم ربايان او را همچنان در اسارت نگه داشته بودند.

ملاقات در تهران

زن جوان كه در مخمصه گرفتار شده بود و جان شوهرش را در خطر مي ديد بار ديگر نزد ماموران رفت و با توضيح دادن اينكه يك بار با آدم ربايان مذاكره و به آنان مبلغي را پرداخت كرده است از آنها تقاضاي كمك كرد. در اين مرحله بهترين راه براي رسيدن به گروگانگيران تعيين يك قرار ملاقات ديگر بود. كارآگاهان كه تلفن زن جوان را تحت كنترل درآورده بودند از وي خواستند در تماس بعدي با خواسته باجگيران موافقت كند و با آنها قرار بگذارد. در حالي كه در جريان رديابي هاي تلفني مشخص شده بود متهمان به تهران گريخته اند سرانجام آدم ربايان اعلام كردند حاضرند با دريافت 30 ميليون تومان به اين ماجرا پايان بدهند. طبق دستور آنها همسر خداداد بايد راهي تهران مي شد و در پايانه تهرانپارس پول را به متهمان تحويل مي داد. بعد از مشخص شدن محل ملاقات كارآگاهان شيرازي با اخذ نيابت قضايي راهي پايتخت شدند و با همكاري همكاران شان در تهران محل قرار را تحت پوشش نامحسوس قرار دادند. همه چيز آماده شده بود تا به محض اينكه متهمان خودشان را نشان دادند بازداشت شوند اما آنها كه مي دانستند به احتمال زياد محل ملاقات در محاصره پليس است از ترفندي ديگر استفاده كرده و خود خداداد را مامور كردند تا ساك حاوي اسكناس ها را از همسرش تحويل بگيرد و به آنان بدهد. زماني كه مرد جوان به طرف همسرش رفت ماموران كه هويت او را نمي دانستند با اين تصور كه وي يكي از آدم ربايان است بلافاصله او را بازداشت كردند. در اين اثنا متهمان كه از دور نظاره گر اين صحنه بودند پا به فرار گذاشتند. اگر چه كارآگاهان در اين عمليات دچار اشتباه شده بودند، اما خداداد توانسته بود بعد از 47 روز خودش را از اسارات آزاد كند. او به پليس آگاهي رفت تا درباره متهمان صحبت كند و به پليس در دستگيري آنها كمك كند. اين مرد گفت؛ «تا آنجايي كه من از حرف هاي آدم ربايان متوجه شدم آنها با دايي من اختلاف مالي دارند، ظاهراً دايي ام از سرشاخه هاي شركت هرمي گلدكوئيست بود كه با وعده سود هنگفت اين افراد را وارد شركت كرده و از آنها پول گرفته بود، اما آنها نتوانستند در اين زمينه موفق شوند و سرمايه شان را از دست دادند. در اين بين دايي من راهي يكي از كشورهاي عربي شد و متهمان كه پول خود را از دست رفته مي ديدند مرا ربودند تا هم سرمايه شان را دوباره به دست بياورند و هم از دايي ام انتقام بگيرند.» بنا بر اين گزارش اكنون با روشن شدن انگيزه اين آدم ربايي مرموز تحقيقات براي دستگيري متهمان ادامه دارد.

مهدي كروبي: تا آخرين قطره خونم از اين هدف مقدس بر نخواهم گشت


مهدي كروبي يك روز پس از حادثه «تيراندازي» به خودروي وي در قزوين، شامگاه جمعه بدون تيم محافظان خود به ديدار خانواده عمادالدين باقي رفته و تاكيده كرده است كه اين اقدامات خللي در اراده او ايجاد نخواهد كرد.

بنابر گزارش ها، نيروهاي لباس شخصي روز پنجشنبه مانع شركت مهدي كروبي در يك مراسم عزاداري در شهر قزوين شدند و در اين حادثه خودروي حامل آقاي كروبي هدف تيراندازي قرار گرفت ولي به دليل اين كه خودروي وي ضد گلوله بود، به وي و همراهانش آسيبي نرسيده است.

در همين حال، به گزارش «سحام نيوز»، پايگاه رسمي حزب اعتماد ملي، آقاي كروبي شامگاه روز جمعه به منزل عمادالدين باقي، فعال مدني كه هم اكنون در زندان به سر مي برد، رفته است و حمله به خودرو خود در قزوين را « اقدامي جاهلانه » خوانده و گفته است: اين نوع اقدامات نه تنها در اراده وي «خللي» ايجاد نمي كند بلكه عزمش را «در احقاق حقوق معطل مانده مردم جدي تر »مي كند و به «گردانندگان جريان تماميت خواه» اعلام كرد كه تا «آخرين قطره خون ازاين راه و هدف مقدس برنخواهد گشت».

حسين كروبي، فرزند مهدي كروبي، در توضيح حوادث وقايع قزوين به راديوفردا گفته بود، روز پنج‌شنبه خودروي اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دهم در قزوين هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته، ولي چون خودرو زرهي بوده، آسيبي به كسي نرسيده و فقط شيشه‌هاي خودرو شكسته يا ترك برداشته است.

حسين كروبي مي‌افزايد كه ده دقيقه پس از ورود پدرش براي شركت در مراسم روضه‌خواني ماه محرم در منزل ناصر قوامي، نماينده سابق قزوين در مجلس، خبرگزاري فارس كه وابسته به سپاه است اعلام كرده است كه محل اقامت وي به محاصره نيروهاي حزب‌الله در آمده است.

به گفته حسين كروبي، پس از ساعتي چند اتوبوس و ميني‌بوس برخي نيروها و شماري از نيروهاي بومي و روستايي را جلو محل اقامت آقاي كروبي پياده مي‌كنند و اين افراد با فحاشي و پرتاب سنگ و آجر تمامي شيشه‌هاي محل اقامت او را مي‌شكنند؛ به دنبال آن پس از گذشت مدتي، يگان ويژه در محل حاضر مي‌شود و آقاي كروبي با مداخله اين نيرو با اتومبيلش قزوين را به مقصد تهران ترك مي‌كند، اما تجمع‌كنندگان با تخم‌مرغ و آجر به خودروي او حمله مي‌كنند و دو تير به شيشه‌هاي جلو و عقب اتومبيل اصابت مي‌كند.
همچنين سايت سحام نيوز نوشت، مهدي كروبي علت ترك خود را حفظ امنيت مردم ساكن در آنجا دانست و بدنبال آن از معذوريت تيم حفاظت خود سخن به ميان آورد و افزود: محافظين من از اقدام مقابله به مثل معذور بودند چرا كه اگر كادر حفاظت درگير مي شد و يا تيراندازي مي كردند برخلاف نيروهاي آشوبگر كه به راحتي وهيچ گونه نگراني تيراندازي مي كنند به دادگاه احضار و محاكمه مي شدند و البته خدامي داند چرا سلاحي كه بايد در راه دفاع از مردم و ميهن بكار برده شود، به روي مردم گشوده ميشود.

«مرخص كردن محافظان»

در همين حال «سحام نيوز» گزارش داده است كه به دنبال وقايع روز پنجشنبه قزوين، مهدي كروبي تيم محافظان خود را «مرخص» كرده است.

سحام نيوز اضافه كرده است مهدي كروبي در توضيح اين اقدام گفته است:« محافظيني كه رسالتشان حفظ جان افراد است و در هنگام وقوع چنين حوادثي اختيار لازم در دفاع و حفاظت ندارند، عملاً كارايي موثري نخواهند داشت».

اين نخستين بار نيست كه مهدي كروبي با تيم محافظان خود مشكل پيدا مي كند. تقي كروبي، فرزند مهدي كروبي، ده روز پيش گفته بود، محافظان مهدي كروبي از چند روز پيش از «همراهي و حفاظت از وي» خودداري مي‌كنند.

تقي كروبي با بيان اين كه پدرش در خانه «نيمه‌حبس» شده است، افزوده بود كه اين اقدام محافظان باعث شده است تا در صورتي كه مهدي كروبي بدون محافظ از خانه خارج شود، با خطر حمله نيروهاي تندرو روبه‌رو شود.

به دنبال اقدامات مهدي كروبي در خصوص پرونده «تجاوز به زندانيان» حملات به اين نامزد معترض به نتيجه انتخابات بيشتر شده است و تاكنون چندبار مورد حمله قرار گرفته است.

فرمانده انتظامي استان قزوين: به خودروي كروبي تيراندازي نشد


پارلمان‌نيوز: فرمانده انتظامي استان قزوين گفت: شايعه تيراندازي به خودروي حامل كروبي در قزوين به هيچ وجه صحت ندارد و تنها خوراك تبليغاتي براي دشمنان مي‌سازد. مسعود جعفري‌نسب با بيان اين مطلب افزود : در پي انتشار خبر حضور حجت‌الاسلام مهدي كروبي به قزوين و ورود وي تمهيدات امنيتي لازم براي حضور ايشان فراهم شد. به گزارش فارس وي ادامه داد: مأموران انتظامي براساس وظايف مصرح قانوني از ابتداي حضور مردم معترض به حضور كروبي در محل مربوطه مستقر و با اتخاذ تدابير لازم سعي در كنترل اوضاع داشتند. فرمانده انتظامي استان قزوين اضافه كرد: با توجه به شرايط تجمع مردم و با هماهنگي‌هاي لازم با گروه امنيتي آقاي كروبي، ايشان با اسكورت مستقيم و غيرمستقيم پليس از منزل مذكور خارج شد. وي تصريح كرد: در اين ميان نه تنها درگيري وجود نداشت بلكه با تدابير انديشيده شده حتي يك گلوله نيز تيراندازي نشد و تجمع اعتراضي، بدون تنش پايان يافت. جعفري‌نسب خاطرنشان كرد: برخي كه به دنبال دروغ‌پراكني و شايعه‌سازي هستند با اظهارات غيرواقعي و كاذب از تيراندازي به سوي خودروي كروبي سخن مي‌گويند حال آنكه هيچ يك از حاضران در تجمع مذكور نه تنها تيراندازي به خودروي كروبي را تأييد نمي‌كنند بلكه هيچگونه تيراندازي را تأييد نمي‌كنند. فرمانده انتظامي استان قزوين اعلام كرد: در مدت تجمع مردم در محل اقامت آقاي كروبي پليس با درايت و هوشمندي كنترل اوضاع را در دست داشت و با همكاري مردم نيز اين تجمع بدون تنش پايان يافت. وي توضيح داد: پليس همواره بر رعايت مقررات و قوانين تأكيد داشته و دارد، از همين رو در جريان حضور آقاي كروبي سعي بسيار شد تا همه كارها براساس قوانين و ضوابط لازم اجرا شود چرا كه هدف پليس تأمين امنيت مردم است و در اين راه با كسي تعارف ندارد.


جمعه، دی ۱۸، ۱۳۸۸

انریکه ایگلسیاس

















خودروي حامل مهدي كروبي هدف گلوله قرار گرفت


پارلمان‌نيوز: پايگاه اطلاع رساني حزب اعتمادملي از اصابت گلوله به خودروي حامل مهدي كروبي درقزوين خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري فراكسيون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نيوز» در گزارشي كه سحام‌نيوز منتشر كرده، آمده است كه مهدي كروبي دبير كل حزب اعتماد ملي كه شب گذشته به دعوت حجت الاسلام قوامي نماينده سابق قزوين و رييس كمسيون قضايي دوره ششم مجلس شوراي اسلامي، جهت شركت در مراسم عزاداري، وارد شهر قزوين شده بود با جمعيت سازماندهي شده‌اي كه در مخالفت او شعار مي‌دادند مواجه شد.

دبيركل حزب اعتمادملي براي استراحتي كوتاه و اقامه نماز به منزل يكي از اقوام آقاي قوامي مي‌رود در اين هنگام جمعيتي بالغ بر پانصد نفر از اين افراد اقدام به محاصره محل اقامت كروبي و پرتاب سنگ و آجر به اين خانه مي‌نمايند.

سحام‌نيوز گزارش داده كه برخي از اين افراد مسلح بوده و نيروي انتظامي و فرماندار شهر نيز كه تلاش بسياري براي حاكم شدن آرامش بر فضا كردند نتوانستند از اقدامات اين افراد جلوگيري كنند.

بعد از گذشت چهار ساعت و با استقرار و كمك يگان ويژه و پليس ضدشورش كروبي از اين خانه خارج شد اما در حين خروج خودروي حامل اين كانديداي انتخابات دهم رياست جمهوري مورد اصابت گلوله قرار گرفت كه البته آسيبي به كروبي وارد نشد.

مرگ مشكوك يك زن زنداني سياسي در زندان اروميه

يك زن زنداني سياسي در زندان اروميه پس از تحمل پنج ماه زندان به طرز مشكوكي جان باخت
به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، روز گذشته مورخ 16 ديماه، جسم بي جان زهرا جعفري، زنداني سياسي كه بيش از 5 ماه بود در سلولهاي انفرادي زندان مركزي اروميه به سر مي برد پس از انتقال به بهداري به خارج زندان منتقل شد.
به گزارش شاهدان عيني، جسد اين زن زنداني كه متهم به ارتباط با يكي از گروههاي اپوزيسيون بود و نزديك به 5 ماه را در اين زندان به سر برده بود روز گذشته به بهداري زندان اروميه و سپس به خارج زندان منتقل شده است. نظر به اينكه نامبرده فاقد حكم مشخص و خاصه حكم اعدام بوده دلايل و شكل مرگ اين زنداني كه در سلول انفرادي نيز نگهداري مي شد در هاله اي از ابهام قرار دارد.
لازم به ذكر است عليرغم سابقه متعدد مرگهاي مشكوك در زندانها و بازداشتگاههاي مختلف ايران هيچگاه تحقيقات منجر به كشف حقيقتي از سوي مسئولان امر در اين پرونده ها صورت نگرفته است

مصاحبه جديد كنسول سابق ايران در نروژ: به تهران باز نخواهم گشت


محمد رضا حيدرى، كنسول سفارت ايران در نروژ، روز پنجشنبه در گفت و گو با يك خبرگزارى خارجى تاييد كرد كه در اعتراض به سركوب معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوري از سمت خود استعفاء كرده است و مى گويد كه به دليل واكنش دولت جمهوري اسلامي به ايران باز نخواهد گشت.

آقاى حيدرى در گفت و گوى تلفنى با خبرگزارى فرانسه گفته است: «اگر من به ايران باز گردم معلوم نيست كه چه اتفاقى رخ خواهد داد.»

وى افزوده است: «براى من ممكن نيست كه به ايران برگردم. دوستانم به من خبر داده اند كه اگر برگردم دچار دردسر خواهم شد.»

آقاى حيدرى مى گويد كه مقامات از طريق سفارت از وى خواسته اند تا به تهران باز گردد.

استعفاى كنسول ايران در نروژ با واكنش سفارت اين كشور در اسلو و وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى روبرو شده است و آنها اين خبر را «شايعه و دروغ» خوانده اند.

خبرگزارى هاى ايران به نقل از يك مقام وزارت امور خارجه اين كشور كه نامش فاش نشده است اعلام كرده بودند كه پخش اين گونه اخبار بخشى از «جنگ روانى منابع غربى» است و دوره ماموريت سركنسول ايران در اسلو خاتمه يافته و نفر بعدى به زودى به جاى او عازم خواهد شد.
رامين مهمانپرست، سخنگوى وزارت خارجه ايران، نيز در گفت و گو با خبرگزارى رويترز خبر استعفاى اعتراض آميز كنسول ايران را تكذيب كرده و گفته بود: «اگر چه حيدرى هنوز به ايران بازنگشته، اما دليل ادامه حضور او در نروژ انتظار براى پايان سال تحصيلى فرزندانش بوده است.»

«استعفاء براي مردم و موسوي»

محمد رضا حيدرى كه به مدت دو سال در اسلو سمت كنسول ايران را بر عهده داشته است در گفت و گوى خود با خبرگزارى فرانسه گفته كه پس از سركوب معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى در روز عاشورا، ششم دى ماه، از مقام خود كناره گيرى كرده است.

در جريان سركوب هاى اين روز حداقل هشت نفر كشته و بيش از يك هزار نفر نيز بازداشت شدند.

آقاى حيدرى افزوده است: «من استعفاى خود را براى كاردار فرستادم و به او گفتم كه براى من غير ممكن است تا به كارم ادامه دهم. من اين كار را به خاطر مردم ايران و (مير حسين) موسوى انجام دادم.»

يك سخنگوى سفارت ايران در نروژ به اين خبرگزارى گفته است كه «ما خبر استعفاء را رد مى كنيم. ماموريت وى بيش از يك ماه است كه پايان يافته و جايگزين او نيز دو هفته پيش وارد اسلو شده است.»

ولى آقاى حيدرى مى گويد: «اين حقيقت ندارد. من استعفاء كرده ام.»

اين ديپلمات بلندپايه ايرانى دو فرزند دارد و خانواده وى نيز هم اكنون در نروژ به سر مى برند. كنسول سابق ايران در اسلو در پاسخ به اين پرسش كه آيا از دولت نروژ درخواست پناهندگى خواهد كرد مى گويد كه نمى داند دقيقا بايد چه كارى انجام دهد.

از زمان آغاز اعتراض هاى گسترده در ايران به نتايج انتخابات رياست جمهورى اين نخستين بار است كه يك ديپلمات بلندپايه جمهورى اسلامى در واكنش به سركوب هاى هفت ماه گذشته از سمت خود كناره گيرى مى كند.

در جريان سركوب مخالفان دولت در ايران حداقل ۸۰ نفر كشته و بيش از پنج هزار نفر نيز بازداشت شده اند.

نيروهاى امنيتى جمهورى اسلامى بسيارى از فعالان سياسى و مدنى را در جريان اعتراض ها دستگير و براى برخى از آنها احكام سنگين صادر كرده اند.

موج برخورد با معترضان از روز عاشورا تا كنون شدت بيشترى گرفته است و هم اكنون اين نگرانى از سوى سازمان هاى حقوق بشرى مطرح شده است كه امكان دارد دستگاه قضايى ايران براى پايان دادن به مخالفت هاى گسترده معترضان، تعدادى از بازداشت شدگان را به اعدام محكوم كند.

بازداشت شاهدان عيني جنايت خودروي نيروي انتظامي در عاشوراي تهران


طي روزهاي اخير پليس تعدادي از شاهدان عيني جنايت خودروهاي نيروي انتظامي در زير گرفتن مردم در جريان حوادث عاشوراي خونين تهران را دستگير كرده است.


به گزارش جرس، به دنبال انتشار بين المللي صحنه زير گرفتن تظاهركنندگان عاشوراي تهران توسط خودروي نيروي انتظامي و انكار اوليه آن توسط فرمانده نيروي انتظامي سرتيپ پاسدار احمدي مقدم، تلاش فراواني از سوي حكومت براي پوشاندن اين جنايت هولناك آغاز شده است.


از آنجا كه اين جنايت فجيع توسط جمعي از شهروندان تهراني عينا مشاهده شده، و فيلم هايي از اين فاجعه به طور گسترده در اينترنت و شبكه هاي تلويزيوني جهاني پخش شد، دستگيري شاهدان عيني واقعه آغاز شده است.


به گزارش خبرنگاران جرس از تهران تاكنون دو نفر از اين شاهدان عيني دستگير شده و به زندان اوين منتقل شده اند. خانواده اين دو شاهد عيني تحت فشار شديد نيروهاي امنيتي قرار دارند تا مبادا درباره اتهام فرزاندانشان مصاحبه اي كنند.


دستگيري شاهدان به جاي راننده قاتل، اين احتمال را در ميان مردم تقويت كرده كه راننده قاتل به امر مافوق اين جنايت را مرتكب شده است، در غير اينصورت بجاي دستگيري راننده خودروي نيروي انتظامي، خانه به خانه به دنبال بازداشت و ساكت كردن شاهدان عيني جنايت برنمي آمدند.


شاهدان عيني جنايت نيز به شدت تحت فشار قرار دارند تا بر خلاف واقع اقرار كنند كه چيزي نديده اند و زير گرفتن تظاهركنندگان عاشوراي حسيني توسط خودروي نيروي انتظامي كذب محض و انتشار آن نشر اكاذيب است

پليس در جستجوي زن كودك ربا كه نوزادي را 6 ميليون تومان به زوج ناباروري فروخته بود


زوج ناباروري كه در قبال پرداخت 6‌ميليون تومان پول به يك زن كودك‌ربا ، نوزادي را از او خريداري كرده بودند، دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، 7 دي‌ماه امسال مردي با مراجعه به اداره آگاهي شهرستان خرم‌آباد، از ربوده شدن فرزندش در يكي از بيمارستان‌هاي شهر خبر داد.

مرد شاكي در اظهاراتش به پليس گفت: 2 روز پيش، همسرم را براي زايمان به يكي از بيمارستان‌هاي شهر خرم‌آباد بردم و پس از به دنيا آمدن پسرمان و ديدن او، به قصد انجام كاري از بيمارستان خارج شدم. 3 ساعت بعد وقتي براي بردن همسر و فرزندم به بيمارستان بازگشتم، متوجه شدم فرزندمان را ربوده‌اند.

شاكي اضافه كرد: موضوع را به مسوولان بيمارستان اطلاع داده و به كمك ماموران حراست بيمارستان، به جستجوي فرزندم پرداختيم ولي خبري از او نبود.

پس از شكايت اين مرد، پرونده‌اي تشكيل شد و كارآگاهان اداره آدم‌ربايي پليس آگاهي شهرستان خرم‌آباد، تحقيقات ويژه‌اي را در اين خصوص آغاز كردند و با عزيمت به بيمارستان، به تحقيق از كارمندان و پرستاران پرداختند كه معلوم شد آنها متوجه ربوده شدن نوزاد نشده‌اند.

تماس يك شهروند، راز گشود

در حالي كه تحقيقات پليسي براي يافتن اين نوزاد ادامه داشت، فردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و عنوان كرد؛ يكي از همسايه‌هاي محل سكونتش نابارور بوده، ولي اكنون چند روزي است كودكي را به خانه آورده‌اند و از او نگهداري مي‌كنند.پس از اين تماس مردمي، ماموران كه احتمال مي‌دادند مساله مربوط به همان نوزاد ربوده‌شده باشد، با هماهنگي قضايي دوشنبه گذشته به خانه آنها در يكي از محله‌هاي جنوبي شهرستان خرم‌آباد رفتند و در بازرسي از اين محل، پسر 10 روزه‌اي را پيدا كردند.

به اين ترتيب، زوج صاحبخانه به همراه نوزاد 10 روزه به اداره پليس انتقال يافتند كه در همين موقع والدين نوزاد گمشده به محض مشاهده، فرزند خود را شناختند.با مشخص شدن اين موضوع، زوج جوان مورد بازجويي قرار گرفتند و ادعا كردند كه كودك را با پرداخت 6 ميليون تومان خريداري كرده‌اند.

انكار به ربودن نوزاد

زن متهم در اظهاراتش به پليس گفت: من و شوهرم پس از سال‌ها زندگي مشترك، صاحب فرزندي نمي‌شديم و درمان هم بي‌فايده بود.يك روز كه براي وضعيت درمانم به يكي از بيمارستان‌هاي شهرستان رفته بودم، با زني آشنا شدم كه ادعا مي‌كرد در مركز ناباروري شهرستان اصفهان كار مي‌كند و با خانواده‌اي آشنايي دارد كه تمايل به نگهداري فرزند خود ندارند و مي‌خواهند از هم جدا شوند و او مي‌تواند فرزند آنها را براي ما بياورد تا از او نگهداري كنيم.

متهم ادامه داد: ابتدا قبول نمي‌كردم تا اين‌كه موضوع را با شوهرم در ميان گذاشتم و پس از چند روز گفتگو قرار شد در قبال دريافت نوزاد از اين زن،‌ مبلغي به او بپردازيم تا به خانواده نوزاد بدهد.متهم در ادامه اظهاراتش گفت: 6 دي‌ماه جاري آن زن با من تماس تلفني گرفت و خواست براي تحويل نوزاد به شهرستان اصفهان سفر كنم، پس از آن همراه شوهرم به محل ملاقات رفتيم و 6 ميليون به او پرداختيم و با تحويل گرفتن نوزاد، خوشحال به خانه بازگشتيم.از لحظه ورود اين نوزاد به خانه‌ ما، زندگي‌مان رنگ بهتري گرفته بود؛ غافل از اين‌كه مادر نوزاد چشم به‌ راه فرزندش بوده است.

ماموران پس از ثبت اظهارات اين زن، به تحقيق از شوهر وي پرداختند كه او هم گفته‌هاي همسرش را تاييد كرد.

بنابر اين گزارش، با تحويل نوزاد ربوده‌شده به والدينش، براي زوج متهم قرار قانوني صادر شد و تحقيقات براي يافتن زني كه آنها ادعا مي‌كنند، نوزاد را از او خريداري كرده‌اند، آغاز شده است تا پس از دستگيري وي، ابعاد مختلف پرونده روشن ‌شود.

پنجشنبه، دی ۱۷، ۱۳۸۸

همدستي يك دختر و پسر جوان براي اختلاس 15 ميليارد توماني


دختري كه با همدستي دوست نامزدش و چند نفر ديگر از يكي از بانك هاي خصوصي 15 ميليارد تومان اختلاس كرده بود از سوي دادگاه تجديدنظر به حبس و جريمه محكوم شد. به گزارش خبرنگار ما اين دختر جوان كه مژگان نام دارد بعد از آشنايي با پسري جوان در جزيره كيش 15 ميليارد تومان از بانك اختلاس كرد تا بتواند زندگي مرفهي داشته باشد. اين اختلاس با هوشياري يكي از كارمندان بانك در تهران فاش شد چرا كه آرش پسر جواني كه با مژگان همدستي كرده بود در اقدامي ناشيانه به بانك رفت و تقاضاي برداشت 15 ميليارد تومان پول از حسابش كرد. كارمند بانك وقتي در برابر چنين خواسته يي قرار گرفت مسوولان شعبه را در جريان گذاشت و به آنها گفت چنين مشتري با اين موجودي تا به حال در بانك نداشتند و حساب آرش تا چند روز قبل فقط 100 هزار تومان موجودي داشت. به اين ترتيب مسوولان بانك كه به موضوع مشكوك شده بودند پليس را در جريان گذاشتند و پسر جوان به پليس آگاهي برده شد. اين در حالي بود كه مسوولان بانك به سرعت منشاء پول هايي را كه به حساب اين جوان در بانك ريخته شده بود بررسي كردند و متوجه شدند اختلاسي رخ داده است. نتيجه تحقيقات حاكي از آن بود كه همه مبلغ 15 ميليارد تومان از حساب هاي مختلفي كه گردش مالي بسيار بالايي در جزيره كيش دارند، برداشت و به حساب اين مرد در تهران واريز شده است. آنها همچنين متوجه شدند همه اين عمليات هاي بانكي در يك شعبه در كيش صورت گرفته است، بنابراين بانك خصوصي عليه آرش شكايت كرد و پسر جوان مجبور شد به جرمش اعتراف كند. اين جوان در بازجويي ها گفت؛ «مدتي قبل دوستم با دختري به نام مژگان كه در يكي از شعب يك بانك خصوصي در جزيره كيش كار مي كرد نامزد شد. رفت و آمد من به آن جزيره باعث شد هر چه بيشتر من و دوستم به هم نزديك شويم. با توجه به اينكه من پول نياز داشتم تصميم گرفتم به وسيله مژگان از شعبه كيش اين بانك اختلاس كنم و پولي به دست بياورم. با مژگان صحبت كردم و چند نفري را هم در شعب ديگر پيدا كردم. آنها از دوستان من بودند و مي توانستند كمك كنند. قرار بر اين شد كه مژگان از حساب هايي كه گردش مالي و پول زيادي دارند برداشت كند. من هم در تهران حسابي باز كردم و قرار شد اين پول ها به حساب من ريخته شود. اين كار چندين هفته طول كشيد. زماني كه كار تمام شد من به تهران آمدم تا پول را برداشت كنم. وقتي به بانك رفتم و تقاضاي 15 ميليارد تومان كردم مسوول شعبه به من شك كرد. من نمي دانستم هيچ بانكي نمي تواند بدون اطلاع قبلي 15 ميليارد تومان پول به مشتري بدهد.»با اعترافات آرش، مژگان و همدستان ديگرش بازداشت شدند اما با توجه به اينكه پول از بانك خارج نشده بود دادگاه بدوي كه اين پرونده را مورد بررسي قرار مي داد متهمان را كه شش نفر بودند تبرئه كرد. اين راي با اعتراض نماينده بانك خصوصي روبه رو و پرونده به شعبه 78 دادگاه تجديد نظر فرستاده شد. قاضي پيشوا رئيس اين شعبه و مستشارش بعد از بررسي پرونده، مژگان و آرش را به تحمل يك سال حبس و ساير متهمان را به جزاي نقدي بدل از حبس محكوم كردند.

فيلم به دام افتادن يك شهروند ايراني به اتهام قاچاق سلاح براي ايران توسط سيا پخش گرديد


العربيه : سازمان اطلاعات مركزي آمريكا ( سيا ) فيلمي را پخش كرده است كه در آن چگونگي به دام افتادن اميرحسين اردبيلي كه به اتهام قاچاق قطعات سلاح براي ايران بازداشت شده ، نشان داده مي شود.

به گزارش روزنامه اسرائيلي جروزالم پست كه امروزچهارشنبه 6 – 1 – 2010 منتشرشد در اين فيلم مردي ديده مي شود كه در تفليس پايتخت گرجستان سرگرم يك معامله تسليحاتي مخفي است و ظاهرا به دنبال قطعاتي براي سلاح و ديگر سامانه هاي نظامي مورد استفاده در ايران است.

آقاي اردبيلي كه در سال 2007 در تفليس بازداشت شده بود و به آمريكا تحويل شد سال گذشته به اتهام نقض قوانين صادراتي آمريكا، پول شويي و قاچاق تسليحات براي دولت ايران به پنج سال زندان محكوم شد.

بر اساس اين گزارش " مرداني كه در پوشش دلال با مرد ايراني گفتگو مي كردند در حقيقت ماموران آمريكا بودند."

در اين فيلم اميرحسين اردبيلي در اتاق هتل در كنار دو مرد ديگر ديده مي شود كه به آنها مي گويد . هزارقطعه از اين نوع مي خواهد ، آنها ( ايراني ها ) سرگرم ساخت يك رادار مخصوص هستند."

در اين فيلم اردبيلي در پاسخ به اين سوال ماموران آمريكايي كه گفتند مصرف كننده آن كيست ؟ گفته است قصد دارد آن را براي ايران تهيه كند و تاكيد كرد ايران به سامانه هاي الكترونيك هواپيمايي براي ناوگان قديمي جت هاي اف 4 خود و هواپيماهاي باربري سي 130 هركولس خود نيازدارد."

اردبيلي گفته بود " اگر آمريكا وارد جنگ شود ما بايد دفاع كنيم.. وي تاكيد مي كند كه كه ظرف دو هفته مي تواند پول اين معامله را تهيه كند."

مقامات تهران اتهامات مطرح شده عليه آقاي اردبيلي را رد مي كنند و آمريكا را به ربودن چندتن از شهروندان خود از جمله شهرام اميري وعليرضا عسكري متهم مي كنند.


ورود سپاه به قوه قضائيه ؛ سردار ذوالقدر مشاور لاريجاني شد


رئيس قوه قضائيه، محمدباقر ذوالقدر را به سمت مشاور رئيس قوه قضائيه منصوب كرد.

به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه صادق لاريجاني، رئيس قوه قضائيه در حكمي محمدباقر ذوالقدر را به عنوان مشاور خود منصوب كرد.

در حكم رئيس قوه قضائيه خطاب به محمدباقر ذوالقدر آمده است: نظر به سوابق درخشان و تجربيات ارزنده جنابعالي، به موجب اين ابلاغ به سمت مشاور رئيس قوه قضائيه منصوب مي‌شويد.اميد است سياست‌هاي راهبردي قوه قضائيه در انجام امور محوله موفق و مؤيد باشيد.

صادق لاريجاني در حالي از سوابق درخشان ذوالقدر ياد مي كند كه اين فرمانده ارشد سپاه پاسداران از "پروژه پيچيده و چند لايه" براي روي كار آمدن محمود احمدي نژاد در انتخابات 84 و در زمان مسئوليت قائم مقامي سپاه پاسداران سخن گفته بود.

ذوالقدر در كابينه دولت اول محمود احمدي نژاد به سمت معاونت وزارت كشور و معاون امنيتي انتظامي اين وزراتخانه توسط مصطفي پورمحمدي، وزير كشور و با كسب مجوز ازآيت الله علي خامنه‌اي، منصوب شد. و در سال ۱۳۸۶ بركنار شد.

رضارحيم مشايي به عنوان مدير اداري شركت سرمايه گذاري سايپا منصويب شده است


به گزارش جهان، چندي پيش از مهره چيني يك مقام دولتي در شركتهاي خودروسازي و صنعتي خبر داديم، اما خبرنگار ما مطلع شد جديداً انتصابات تازه اي در سايپا انجام شده است.

بنابراين گزارش، رضا رحيم مشايي به عنوان مدير اداري شركت سرمايه گذاري سايپا منصويب شده است و برادر آرش كوشا (برادرزاده مشايي) به عنوان مدير توسعه مديريت سايپا منصوب گشته است.

آرش كوشا (برادر زاده ديگر مشايي) پيش از اين به عنوان مديرعامل باشگاه سايپا منصوب شده بود و جالب اينكه فردي به نام اميري (خواهرزاده پوستين دوز مديرعامل شركت سايپا) به عنوان معاون كوشا در باشگاه سايپا مشغول به كار شده است.

گفتني است علت عدم تشابه نام فاميلي كوشا با مشايي تغيير نام اين فرد مي باشد.

محسن كديور در مصاحبه با لوموند: مردم ايران استبداد ديني را نمي خواهند


محسن كديور در حال حاضر استاد مدعو دانشگاه دوك ( واقع در ايالت كاروليناي شمالي ايالات متحده آمريكا) است. اين روحاني و فيلسوف سرشناس، نخستين روشنفكر ديني ايراني بود كه در سال 1999 به زندان انداخته شد و به خاطر انتقاد از رهبر جمهوري اسلامي علي خامنه اي و مخالفت با تندروي در صدور احكام اعدام [قتلهاي زنجيره اي] در نظامي كه خود را "ام القراي اسلام" مي خواند، هجده ماه در زندان اوين تهران به سربرد. كديور در مصاحبه با لوموند كه از طريق تلفن صورت گرفت ديدگاه هاي خود در مورد بحران كنوني ايران را بيان مي كند، بحراني كه در پي اعتراض مردم به انتخاب مجدد احمدي نژاد شكل گرفت و عليرغم سركوب خاموش نمي شود.

اكنون ديگر كار از يك اعتراض ساده به نتيجه انتخابات در ايران گذشته است. مي توانيد به ما بگوئيد واقعاً چه اتفاقي افتاده؟

ما با يك كودتاي واقعي ازجانب مسئولين فعلي مواجه هستيم. در انتخابات رياست جمهوري خردادماه نتيجه انتخابات را به كمك رهبر، آقاي خامنه اي و شوراي نگهبان ناظر بر انتخابات و پاسداران انقلاب كه كنترل كشور را در دست دارد تغيير دادند. شخص آقاي خامنه اي به طور غيرقانوني از وظايف رهبري به سود قدرت شخصي خود تخطي كرده است و ضمن قراردادن افراد وابسته به خود در همه جا از قانون اساسي يك تفسير شخصي ارائه مي دهد. در فصل سوم قانون اساسي حقوق شهروندان تعريف شده است امّا در ايران تنها چيزي كه به جا مانده سانسور و بازداشت است.

به سراغ نهادي كه "شوراي نگهبان" ناميده مي شود، برويم. قانون اساسي ايران نقش شوراي نگهبان را "نظارت" بر انتخابات يعني مراقبت بر حسن جريان آن تعريف كرده است امّا آقاي خامنه اي چه كرده؟ از اين اصل قانون اساسي يك تفسير افراطي و من درآوردي ارائه داده (نظارت استصوابي) كه بر اساس آن شوراي نگهبان، كه اعضايش منصوب خود اوهستند، در وهله اوّل نامزدها را بر اساس معيارهاي مورد نظر خامنه اي "گرينش" مي كنند. اين مسئله باعث شد كه، به عنوان مثال، در آخرين انتخابات مجلس در سال 2008 وقتي رأي گيري آغاز شد عملاً هيچ نامزد اصلاح طلبي در صحنه رقابت باقي نمانده بود. از نظر من اين مجلس يك" مجلس انتصابي" است نه يك مجلس انتخابي به معناي واقعي. در مورد جمهوري اسلامي هم همينطور. اين حكومت ديگر نه جمهوري است نه اسلامي. فقط اسمي از آن روي كاغذ مانده، واقعاً نمي توان با اين سيستم به شكل فعلي آن ادامه داد.

آيا رهبر براي رسيدن به يك غايت مذهبي است كه مي كوشد جمهوري اسلامي را به يك نظام استبدادي تبديل كند؟

در مبارزه اي كه اكنون در ايران جريان دارد دو اسلام رودررو قرار گرفته اند. يكي" اسلام سبز" به عنوان دين مدارا و معتقد به آزادي كه ارزش هاي اسلامي را با دموكراسي كاملاً سازگار مي داند. اين همان اسلامي است كه آيت الله العظمي منتظري كه به تازگي درقم درگذشت منادي آن بود و امروز كساني نظير محمد خاتمي رئيس جمهور اصلاح طلب سابق و ميرحسين موسوي نمايندگانش به شمار مي روند.

ديگري اسلامي است كه من آن را " اسلام سياه" مي نامم. اين، اسلام آقاي خامنه اي و مصباح يزدي مرادِ تند رو و بنياد گراي احمدي نژاد است. به اعتقاد آن ها بايد اين"اسلام سياه" را به تمام جهان صادر كرد تا همه به آن بپيوندند و در اين راه توسل به هر شيوه اي از جمله كاربرد زور را، در صورت لزوم، مجاز مي دانند.

آقاي خامنه اي پيش از آنكه در سال 1989 رهبر شود حتي آيت الله هم نبود چه برسد به آنكه آيت الله العظمي باشد. عنوان آيت اللهي او يك عنوان سياسي است. شخص امام خميني او را حجت الاسلام مي خواند كه يك عنوان رده سوم در سلسله مراتب روحاني است و آيت الله منتظري كه خودش بالاترين مقام روحاني يعني مرجعيت را داشت و يكي از مؤلفين قانون اساسي بود صلاحيت آقاي خامنه اي را براي ايفاي وظيفه رهبري رد مي كرد.

آيا رهبري واقعاً در دست آقاي خامنه اي است؟

ما هم اين سئوال برايمان مطرح است. آقاي خامنه اي براي پنهان كردن عدم اعتبار و صلاحيت "مذهبي" خود اجازه داده كه سپاهيان پاسدار انقلاب و نيروهاي امنيتي احاطه اش كنند. ايشان از وقتي رهبر شد به كل تغيير كرد. پيش از رهبر شدن آقاي خامنه اي لحظاتي پيش مي آمد كه مي شد او را يك اصلاح طلب تعريف كرد امّا از وقتي هشتاد درصد قدرت در دستانش متمركز شده تصورش اينست كه اين قدرت از جانب خداوند به او داده شده بنابراين نبايد پاسخگوي هيچكس جز خدا باشد.

راه حل پيشنهادي شما چيست؟

پيشنهاد من برگزاري يك همه پرسي است كه [حداقل] سه راه را در مقابل مردم قرار دهد:

اول،جمهوري اسلامي منهاي ولايت فقيه [جمهوري اسلامي به روايت پيش نويس قانون اساسي]؛

دوم، جمهوري بدون پسوند اسلامي [جمهوري لائيك]؛

سوم، جمهوري اسلامي با ولايت فقيه [جمهوري اسلامي واقعا موجود].

فكر مي كنم كه فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب و بنياد گرايان راه سوم را انتخاب كنند، بسياري از جوانان به راه دوم رأي دهند، و نيمي از مردم راه اول را ترجيح دهند.

تصور من اينست كه مردم خواستار سرنگوني نظام [=انقلاب] نيستند، امّا ديكتاتوري به نام مذهب[استبداد ديني] را هم نمي خواهند.

منبع: لوموند 5 ژانويه 2010