Powered By Blogger

یکشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۸

تلاش باند احمدی نژاد برای امضا جمع کردن علیه آیت‌الله صانعی

پارلمان‌نیوز: بعد از انتشار بیانیه‌ای به امضای شیخ محمد یزدی و اعلام اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نتوانست مرجعیت آیت‌الله العظمی صانعی را تشخیص دهد، امروز با تلاش نماینده حامی‌ احمدی‌نژاد تعدادی از روحانیون مجلس در حمایت از اقدام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سلب مرجعیت، مرجه عالیقدر و محبوب تشیع حضرت آیت‌الله صانعی بیانیه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، حمید رسایی، نماینده حامی دولت در مجلس از صبح امروز تلاش فراوانی در جمع آوری امضا برای حمایت از اقدام جامعه مدرسین به کار گرفت.

به گفته این نماینده 35 نفر از روحانیون مجلس در نامه‌ای از اقدام جامعه مدرسین برای عدم تشخیص مرجعیت آیت‌الله صانعی نامه تشکر امضا کرده‌اند.

البته برخی از روحانیون مجلس نیز با انتقاد از این اقدام حاضر به امضا این نامه نشدند و آن را تلاشی برای تضعیف جایگاه مرجعیت توصیف کردند.

گفتنی است برخی از اعضای این مجمع از جمله آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله امینی از اعضای بلندپایه جامعه مدرسین به موضع‌گیری رسمی در انتقاد از این تصمیم پرداخته‌اند.

برخی منابع خبری، گزارش دادند که آیت‌الله امینی در پاسخ به کسانی که با مراجعه به دفتر ایشان، در مورد بیانیه جامعه مدرسین پرسیده‌اند پاسخ داده اند:«من چهار سال است که به جلسات جامعه مدرسین نمی‌روم و اصولاً این کارها را به صلاح حوزه و دین نمی‌دانم.»

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عبدالله جوادی آملی اعلام کرد ایشان در پاسخ به سئوالی درباره اظهار نظر اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد آیت الله صانعی گفت:«اینجانب سالیان متمادی است که در جامعه مدرسین حضور نداشته و ندارم.»

به گزارش پارلمان‌نیوز، آیت‌الله العظمی صانعی که اینک 72ساله است، از کودکی وارد حوزه علمیه شد و پس از گذراندن دروس مقدماتی و کسب فیض از علمای حوزه علمیه اصفهان، روانه قم شد. او در سن 18سالگی رتبه اول را در امتحانات سطوح عالی حوزه کسب کرد که بسیار مورد توجه آیت الله بروجردی قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر