Powered By Blogger

پنجشنبه، دی ۱۷، ۱۳۸۸

همدستي يك دختر و پسر جوان براي اختلاس 15 ميليارد توماني


دختري كه با همدستي دوست نامزدش و چند نفر ديگر از يكي از بانك هاي خصوصي 15 ميليارد تومان اختلاس كرده بود از سوي دادگاه تجديدنظر به حبس و جريمه محكوم شد. به گزارش خبرنگار ما اين دختر جوان كه مژگان نام دارد بعد از آشنايي با پسري جوان در جزيره كيش 15 ميليارد تومان از بانك اختلاس كرد تا بتواند زندگي مرفهي داشته باشد. اين اختلاس با هوشياري يكي از كارمندان بانك در تهران فاش شد چرا كه آرش پسر جواني كه با مژگان همدستي كرده بود در اقدامي ناشيانه به بانك رفت و تقاضاي برداشت 15 ميليارد تومان پول از حسابش كرد. كارمند بانك وقتي در برابر چنين خواسته يي قرار گرفت مسوولان شعبه را در جريان گذاشت و به آنها گفت چنين مشتري با اين موجودي تا به حال در بانك نداشتند و حساب آرش تا چند روز قبل فقط 100 هزار تومان موجودي داشت. به اين ترتيب مسوولان بانك كه به موضوع مشكوك شده بودند پليس را در جريان گذاشتند و پسر جوان به پليس آگاهي برده شد. اين در حالي بود كه مسوولان بانك به سرعت منشاء پول هايي را كه به حساب اين جوان در بانك ريخته شده بود بررسي كردند و متوجه شدند اختلاسي رخ داده است. نتيجه تحقيقات حاكي از آن بود كه همه مبلغ 15 ميليارد تومان از حساب هاي مختلفي كه گردش مالي بسيار بالايي در جزيره كيش دارند، برداشت و به حساب اين مرد در تهران واريز شده است. آنها همچنين متوجه شدند همه اين عمليات هاي بانكي در يك شعبه در كيش صورت گرفته است، بنابراين بانك خصوصي عليه آرش شكايت كرد و پسر جوان مجبور شد به جرمش اعتراف كند. اين جوان در بازجويي ها گفت؛ «مدتي قبل دوستم با دختري به نام مژگان كه در يكي از شعب يك بانك خصوصي در جزيره كيش كار مي كرد نامزد شد. رفت و آمد من به آن جزيره باعث شد هر چه بيشتر من و دوستم به هم نزديك شويم. با توجه به اينكه من پول نياز داشتم تصميم گرفتم به وسيله مژگان از شعبه كيش اين بانك اختلاس كنم و پولي به دست بياورم. با مژگان صحبت كردم و چند نفري را هم در شعب ديگر پيدا كردم. آنها از دوستان من بودند و مي توانستند كمك كنند. قرار بر اين شد كه مژگان از حساب هايي كه گردش مالي و پول زيادي دارند برداشت كند. من هم در تهران حسابي باز كردم و قرار شد اين پول ها به حساب من ريخته شود. اين كار چندين هفته طول كشيد. زماني كه كار تمام شد من به تهران آمدم تا پول را برداشت كنم. وقتي به بانك رفتم و تقاضاي 15 ميليارد تومان كردم مسوول شعبه به من شك كرد. من نمي دانستم هيچ بانكي نمي تواند بدون اطلاع قبلي 15 ميليارد تومان پول به مشتري بدهد.»با اعترافات آرش، مژگان و همدستان ديگرش بازداشت شدند اما با توجه به اينكه پول از بانك خارج نشده بود دادگاه بدوي كه اين پرونده را مورد بررسي قرار مي داد متهمان را كه شش نفر بودند تبرئه كرد. اين راي با اعتراض نماينده بانك خصوصي روبه رو و پرونده به شعبه 78 دادگاه تجديد نظر فرستاده شد. قاضي پيشوا رئيس اين شعبه و مستشارش بعد از بررسي پرونده، مژگان و آرش را به تحمل يك سال حبس و ساير متهمان را به جزاي نقدي بدل از حبس محكوم كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر