Powered By Blogger

یکشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۸

سعيد منتظري: كشتن يا دستگيري موسوي فاجعه بار خواهد بود


سعيد منتظري، فرزند آيت الله حسينعلي منتظري در گفتگو با مجله آلماني اشپيگل از مقامات جمهوري اسلامي خواسته است كه براي جلوگيري از بروز "عواقب فاجعه بار"، با مخالفان دولت در جهت رسيدن به نوعي آشتي ملي مصالحه كنند.

آقاي منتظري كه از قم و از طريق تلفن اين مصاحبه را انجام داده است، كشته شدن خواهرزاده ميرحسين موسوي در جريان اعتراضات روز عاشورا در تهران را نوعي "آخرين هشدار" به رهبر مخالفان دولت دانست.

او گفت نمي داند كه آيا روزي حكومت ايران اقدام به دستگيري يا كشتن ميرحسين موسوي خواهد كرد يا خير، اما انجام چنين كاري مي تواند "عواقب فاجعه باري" براي ايران داشته باشد.

فرزند آيت الله منتظري در ادامه اين گفتگو افزود: "اميدوارم حكومت ايران از راه مصالحه و پذيرش آشتي ملي نشان دهد كه مي تواند منطقي برخورد كند"؛ البته سعيد منتظري رسيدن به آشتي ملي را تنها از مسير كنار گذاشتن محمود احمدي نژاد از قدرت عملي دانست.

اين سخنان آقاي منتظري در مورد آشتي ملي تا حدي بازتاب دهنده مواضع ميرحسين موسوي است كه در آخرين بيانيه او در روز جمعه، يازدهم ديماه منتشر شد.

آقاي موسوي در اين بيانيه از حكومت ايران خواسته بود كه با انجام اصلاحات و پذيرش حق مردم براي اعتراضات آرام و به دور از خشونت، آرامش را به فضاي كشور بازگرداند.

آقاي موسوي همچنين ضمن انتقاد از نحوه برخورد با تظاهرات مردم در روز عاشورا و ابراز نگراني نسبت به شرايط كنوني كشور، راه حل هايي را براي خروج از بحران سياسي در جمهوري اسلامي مطرح كرد.

سعيد منتظري در ادامه مصاحبه خود با اشپيگل در پاسخ به سئوالي در مورد اينكه آيا به اعتقاد او براي آرام كردن شرايط، كشتارهاي وسيع صورت خواهد گرفت يا خير گفته است: "اميدوارم كار به آنجا نرسد. من هنوز اميدوارم كه رهبران ايران منطقي عمل كنند و راه آشتي ملي را در پي بگيرند. در غير اين صورت كشور من تا يك سال ديگر در وضعيتي بسيار بدتر از شرايط امروز خواهد بود".

فرزند آيت الله منتظري راه ادامه حيات جمهوري اسلامي را اعتراف كساني كه در وقايع اخير دچار اشتباه شدند دانست و گفت: ''با كنار رفتن محمود احمدي نژاد از قدرت، تصدي رياست جمهوري بايد برعهده ميرحسين موسوي، يعني نامزدي كه بيشترين راي را در انتخابات رياست جمهوري اخير بدست آورد باشد".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر